اخبار سیاسی

اسرا پناهی خانقاه کیست + فیلم علت مرگ و فوت اسرا پناهی شناگر و دانش آموز ادبیلی

اسرا پناهی خانقاه شناگر و دانش آموز اردبیلی کیست + فیلم علت مرگ و فوت

اغتشاشات 1401, اسرا پناهی - اسرا پناهی خانقاه کیست + فیلم علت مرگ و فوت اسرا پناهی شناگر و دانش آموز ادبیلی

به گزارش راشدون؛ به بررسی اینکه اسرا پناهی خانقاه کیست؟ علت مرگ و دلیل فوت اسراء پناهی شناگر و دانش آموز ادبیلی می پردازیم که آیا اسرا پناهی در مدرسه و به علت اغتشاشات توسط ماموران کشته شده یا دلیل مرگ و فوت او چیز دیگری است. با ما همراه باشید.

اسرا پناهی خانقاه کیست؟

اسرا پناهی متولد 1 فروردین 1386 در شهر ادبیل است. وی یک شناگر بوده و در شنای آزاد دختران آذربایجان (جام آذربایجان ۱۳۹۷) در ۷ آذر ۱۳۹۷ توانسته بود به مقام سومی (برنز) شنای آزاد در ماده ۵۰ متر و ۱۰۰ متر در رشته انفرادی (رده سنی ۱۱-۱۲ سال) و در شنای آزاد تیمی (رده سنی ۱۱-۱۲ سال) در ماده ۴ در ۵۰ متر به مقام سومی (برنز) دست پیدا کند. این مسابقات به میزبانی استخر آبادگران تبریز برگزار شد. پناهی در لیگ شنای بانوان استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۷ نیز به عنوان شناگر برتر رده سنی زیر ۱۲ سال انتخاب شد.وی در شهریور سال ۱۳۹۸ به عنوان نماینده استان آذربایجان شرقی در المپیاد استعدادهای برتر شنای ایران شرکت کرد و در رده سنی ۱۳-۱۴ سال به مقام ششم کشور در شنای ۵۰ متر کرال پشت دست یافت.

شایعه علت مرگ اسرا پناهی

رسانه‌های ضد ایرانی بی بی سی ، ایران اینترنشنال و .. پیش از این در خبری دروغ اعلام کردند: اسرا پناهی دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل بوده که در اغتشاشات توسط ضرب و شتم ماموران امنیتی فوت کرده است. اما واقعیت ماجرا را در ادامه ببینید.

فیلم علت مرگ اسرا پناهی

عموی اسرا پناهی، دختری که شبکه‌های معاند مدعی فوت او در مدرسه اردبیل بودند، گفت: اسرا، ۳ شب پیش در خواب حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد. چرا باید رسانه‌های بیگانه با آبروی ما بازی کنند؟!

فیلم نحوه فوت اسرا پناهی

گزارشی از علت مرگ اسرا پناهی، دختر دانش آموز اردبیلی و نحوه فوت وی پخش کرده که در ویدئوی بالا می‌بینید.

ماجرای علی دایی و مرگ اسرا پناهی

علی دایی در این پست اینستاگرامی نوشت: سکوت ناشی از اعمال فشار حاکمیت در برابر اعتراضات و هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده ام منجر به تعرض به دانش آموزان بی گناه در مدارس و ضرب و شتم و ریختن خون یکی دیگر از دخترانم در زادگاهم گردیده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرنم می نشاند که حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد.

اسطوره فوتبال ایران تاکید کرد: من عضو هیچ فرقه و گروهی نیستم؛ من عضو کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه هایشان دغدغه من است.

آقای دایی به درستی یادآور شده است که عضو هیچ جریان سیاسی نیست اما بنظر می رسد نه تحت فشار حاکمیت بلکه زیر بار سنگین اطلاعات غلط رسانه های معاند و افراد وابسته به اقلیت ضد ایران خارج نشین و برخی عوامل داخلی آنها قرار گرفته است.

واکنش خانواده اسرا پناهی به علی دایی

پس از فوت “اسرا پناهی” دختر نوجوان اردبیلی در روزهای گذشته، رسانه‌های ضدانقلاب در تلاش برای بهره‌برداری از این ماجرا برای پیش بردن اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران، این‌گونه القا کردند که این دختر در جریان حمله نیروهای امنیتی به یک مدرسه در اردبیل به‌شدت مجروح شده و در نهایت فوت کرده است.

اما در ادامه استانداری و آموزش‌وپرورش استان اردبیل با تکذیب ادعای این رسانه‌ها اعلام کردند که اولاً هیچ نیروی امنیتی به مدرسه موردنظر حمله نکرده است، ثانیاً در روز پنجشنبه که مورد ادعای رسانه‌های فارسی‌زبان بود، اساساً مدارس تعطیل بوده‌اند و دانش‌آموزی در مدرسه حضور نداشته است.

خانواده اسرا پناهی هم اعلام کرد او به‌دنبال تشدید بیماری قلبی فوت کرده است.

با وجود این اظهارات رسمی، همچنان برخی تلاش‌ها برای کشته‌سازی از این مسئله وجود دارد و در اقدامی عجیب، علی دایی نیز با توجه به این شایعات در پستی اینستاگرامی، مدعی ضرب‌وشتم این دختر شد.

این ادعای علی دایی، واکنش دوباره عموی اسرا پناهی را در پی داشت و وی خطاب به علی دایی با بیان اینکه “شما قهرمان اردبیل هستید و بابت نگرانی‌تان از فوت اسرا ممنون هستیم”، گفت: اسرا مادرزادی مشکل قلبی داشت و این اواخر بعد از فوت پدرش،‌ این مشکل تشدید شده بود. چند روز به‌دلیل تشدید این وضعیت او را به بیمارستان منتقل کردیم و در آنجا فوت کرد.

وی ادامه داد: یک گلایه از شما (علی دایی) دارم که قبل از اینکه از کم‌وکیف این ماجرا باخبر شوید، با حرف‌هایتان در فضای مجازی، کل خانواده عزادار ما را آزرده کردید. من صریحاً این اخبار را تکذیب می‌کنم و از شما می‌خواهم حرف‌های کذبی را که در فضای مجازی مطرح کردید، اصلاح کنید.

واکنش امام جمعه اردبیل به فوت دانش آموزی ادبیلی اسرا پناهی

علاوه بر مسئولان دولتی، حسن عاملی، امام جمعه اردبیل یکی دیگر از کسانی است که مجروح و کشته شدن دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شاهد در این شهر را تکذیب می‌کند.

او می‌گوید ماجرای روز چهارشنبه گذشته در مدرسه شاهد، فقط اعتراض تعدادی از والدین دانش‌آموزان به بردن بچه‌های‌شان به مراسم میدان عالی قاپوی اردبیل، بدون اجازه آنها بوده است. او با این خانواده‌ها صحبت نکرده اما می‌گوید مقامات عالی‌رتبه استان به او گفته‌اند که اتفاق دیگری در این مدرسه و برای دانش‌آموزان نیفتاده است. عاملی قسم می‌خورد که اعلامیه منتشرشده با نام اسراء پناهی خانقاه مربوط به دانش‌آموزی که گفته می‌شود در مدرسه شاهد کشته شده، نیست و اسراء چندروز پیش فوت کرده است. امام جمعه اردبیل این را هم می‌گوید که مسئولان بهتر است حرف دانش‌آموزان را بشنوند: «به مسئولان استان گفته‌ام که کسی حق ندارد به دانش‌آموزان دست بزند، آنها را احضار یا برخوردی بکند.»

فیلم اسرا پناهی و ماجرای فوت و مرگ

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا