اخبار حوادث

فیلم حمله به شاهچراغ +18؛ لحظه تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز

حمله به شاهچراغ، فیلم دلخراش تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز

حمله تروریستی حرم شاهچراغ شیراز - فیلم حمله به شاهچراغ +18؛ لحظه تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز

به گزارش راشدون؛ شما در ادامه فیلم کامل لحظه حمله به شاهچراغ و تیراندازی تروریست در حرم شاهچراغ شیراز را خواهید دید.

انتشار فیلم لحظه تیراندازی در شاهچراغ و حمله به زائران حرم شاهچراغ و به شهادت رسیدن 15 نفر و 19 نفر زخمی دل همه جریحه دار کرده، که در ادامه می توانید این لحظات دلخراش را ببینید.

فیلم تیراندازی و حمله به زائران در شاهچراغ شیراز

فیلم لحظه ورود تروریست به حرم شاهچراغ

ماجرای حمله به شاهچراغ

غروب روز گذشته یک‌ فرد مسلح هنگام ورود به حرم شاهچراغ(ع) زائران را به رگبار بست. طبق یک سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه مردم شیراز به زیارت حضرت احمدبن‌موسی(ع) می‌روند. تصاویری از داخل حرم مطهر پس از حادثه تروریستی و خادمان را در حال نظافت حرم شاهچراغ(ع) ببینید.

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فرد تروریست‌ از درب ورودی باب‌الرضا وارد شد و به سمت خادمین تیراندازی کرد و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بست.

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل این حمله را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: دو نفر وضعیت وخیمی دارند که امیدواریم اقدامات درمانی به نتیجه برسد. اورژانس شیراز همچنان در آماده‌باش است.

خالدی ادامه داد: به مسئولان مراکز درمانی تأکید شده است که با قید فوریت هویت افراد مجروح و شهید را شناسایی و اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در این اغتشاشات اخیر یکی از امن‌ترین استان‌های کشور استان فارس بود که دشمنان از این آرامش نگران بودند. امروز در حالی که جمع زیادی از مردم مشغول نماز بودند، یک تروریست وارد حرم می‌شود و مردم را در کنار ضریح مطهر به رگبار می‌بندد.

موسوی گفت: دادستان و بازپرس ویژه در صحنه حادثه حضور دارند و اطلاعات بیشتر را در ساعات آینده به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به دنبال این حادثه تروریستی 3 روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شده است.

پیکر شهدای این حادثه روز شنبه در شیراز تشییع خواهند شد. 

آمار اولیه از شمار شهدا و مجروحان این حادثه 13 مجروح و 21 زخمی بود که ساعت 22:30 دقیقه معاون امنیتی استاندار فارس اعلام کرد که دو تن از مجروحان حادثه تروریستی نیز در بیمارستان به شهادت رسیدند. بر این اساس شمار شهدا به 15 نفر و تعداد مجروحان این حادثه به 19 نفر رسید.

در ابتدا مسئولان استان اعلام کردند که 3 نفر عامل این اقدام تروریستی بودند که در اطلاع‌رسانی‌های بعدی این مسأله اصلاح شد.

تعداد شهدا و زخمی شدگان تیراندازی شاهچراغ

تا این لحظه در این عملیات تروریستی ۱۵ شهید و 19 زخمی از این اقدام تروریستی گزارش شده است که یک زن و دو کودک هم جزو این قربانیان‌اند.

اسامی مجروحان حادثه تروریستی امروز در حرم شاهچراغ 

1- فاطمه کشاورز
2- هاشم مفتخری
3- مهرزاد گلمکانی
4- محسن افشین
5- شکر الله کشاورز
6- محمد رضا آذری
7- جواد شاهین مهر
8- کاظم رضایی
9- آرتین سرداران
10- نادر فتحی
11- معصومه دربندی
12- اهورا لورگوفی
13- عباس لورگوفی
14- امیرعلی کیومرثی
15 – دلبر کریمی
16 – محمد جواد دهقانی
17- عجب نارستمی
18- حسن اسلامی
19- فاطمه، ولی زاده
20 – محمد ابراهیم پور
21 – کودک یک ساله بی نام

2 مجروح دیگر حادثه تروریستی شهید شدند

اسماعیل محبی‌پور در تشریح حادثه تروریستی عصر امروز در حرم شاهچراغ اظهار داشت: فرد تروریستی که هویت آن برای نیروهای امنیتی مشخص شده است، همزمان با نماز مغرب و عشا با ورود به حرم مطهر شاهچراغ، اقدام به تیراندازی به سمت خادمان، مردم و زنان می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ضارب از باب‌الرضا وارد حرم مطهر شده بود، افزود: در این حادثه تاکنون 15 نفر شهید و 19 نفر مجروح شده‌اند‌.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با بیان اینکه ضارب بلا‌فاصله از سوی نیروهای امنیتی بازداشت می‌شود، ادامه داد: عامل حادثه اکنون تحت تدابیر امنیتی قرار دارد تا پس از اینکه در شرایط مناسب قرار گرفت بتوانیم وی را تحت بازجویی قرار دهیم.

وی با بیا‌ن اینکه دستگاه قضایی بلافاصله وارد عمل شد و تمام ‌عوامل ‌تاثیرگذار در این حادثه را مورد بررسی قرار خواهند داد، خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم ‌آرامش خود را حفظ کنند‌.

فیلم حمله تروریست و تیراندازی در حرم شاهچراغ شیراز

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا