سایر

مقایسه بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان در سطح کشور!

نظر به اینکه دانش آموزان پایه ششم باید در آزمون‌های ورودی ششم به هفتم و دانش آموزان پایه نهم باید در آزمون‌های ورودی نهم به دهم شرکت کنند، دغدغه بسیاری از والدین در این دو سال این است که فرزندشان در مدرسه‌ با کیفیتی درس بخواند که در زمره بهترین مدارس کشور باشد. از برترین مدارس کشور می‌توان مدارس تیزهوشان و برخی از غیرانتفاعی‌ها را نام برد. امروز در این مطلب به بررسی مدارس برتر و مزایای تحصیل در آن‌ها، تفاوتی که با مدارس عادی دارند، منابع آزمون ورودی، نحوه قبولی در آزمون و … می‌پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

رپورتاژ آگهی - مقایسه بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان در سطح کشور!

حُسن‌های تحصیل در مدارس با کیفیت کشور چیست؟

مدارس برتر نسبت به مدارس دولتی برتری قابل ملاحظه‌ای دارند. شخصی که وارد یکی از مدارس برتر می‌شود، می‌تواند کاملا خود را از دانش آموزان سایر مدارس متمایز کند. به دلیل موارد زیر، لازم است از مدارس در یکی از مدارس خوب کشور ثبت نام کنید و تا حد امکان به سراغ مدارس دولتی نروید:

1) سهم مدارس دولتی در کنکور ناچیز است

در کنکور 1402، حدود 8 درصد از رتبه های خوب عضو مدارس دولتی بودند. در کنکور 1401 نیز این آمار تنها 2.5 درصد بود. پس اگر به مدرسه دولتی بروید، شانس شما برای کسب رتبه‌های خوب کنکور به شدت کم می‌شود.

2) کادر مدارس دولتی دارای نقص است

خیلی وقت‌ها معلمان مدارس دولتی، خودشان تسط کافی روی مبحثی که قرار است درس بدهند را ندارند. مشاوران این مدارس نیز گاهی بسیار بی‌تجربه اند و در راهنمایی دانش‌ آموزان عاجزند.

3) نگفتن نکته‌های مهم تستی

معلمان این مدارس سطح تدریس بسیار پایینی دارند. دانش آموزان این مدارس با نکته‌هایی که سر کلاس گفته می‌شود به هیچ وجه نمی‌توانند خود را به طور مناسبی آماده آزمون مدارس برتر یا کنکور کنند. دانش آموزانی هم که از مدارس دولتی در آزمون‌ها موفق بوده اند، به احتمال قوی در کلاس‌های خارج از مدرسه ثبت نام کرده اند. البته بدون شک معلمان خوبی هم در این مدارس تدریس می‌کنند اما تعدادشان در مقایسه با دبیران مدارس تیزهوشان به مراتب کمتر است.

تفاوت مدارس غیر انتفاعی خوب و تیزهوشان چیست؟

برخی از افراد مدارس غیرانتفاعی را به مدارس تیزهوشان ترجیح می‌دهند و برخی دیگر تمایل دارند که در مدارس تیزهوشان تحصیل کنند. در این بخش مدارس تیزهوشان و مدارس غیرانتفاعی برتر را با هم مقایسه کرده ایم.

1) شهریه

شهربه مدارس غیر انتفاعی در دوره متوسطه اول بسته به نوع مدرسه و امکانات و… می‌تواند بین 8 تا 28 میلیون تومان باشد. در دوره دوم متوسطه نیز باید بین 10 تا 40 میلیون تومان باشد. این در حالی است که مدارس تیزهوشان متوسطه اول حداقل 3.5 میلیون و حداکثر 9 میلیون و مدارس تیزهوشان دوره دوم بین 6 تا 14 میلیون تومان شهریه می‌خواهند.

2) رتبه های کنکور

بر طبق داده‌های منتشر شده از کنکور 1402، 60 درصد رتبه‌های برتر از مدارس تیزهوشان و 17.5 درصد از مدارس غیر انتفاعی بوده اند.

3) امکانات آموزشی

مدارس غیر انتفاعی به دلیل شهریه بسیار بالاتری که دریافت می‌کنند، امکانات بیشتر آموزشی و تفریحی را برای دانش آموزان مهیا می‌کنند.

4) کیفیت تدریس

هر دو مدارس از معلمان با تجربه‌ای بهره می‌برند که سابقه ‌علمی زیادی دارند و سال‌ها تدریس در مدارس برتر را تجربه کرده اند. جالب است بدانید که مدیران مدارس تیزهوشان برخلاف سایر مدارس دولتی این امکان را دارند که دبیر مد نظر خودشان را استخدام نمایند.

منابع و تعداد سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ششم به هفتم

رپورتاژ آگهی - مقایسه بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان در سطح کشور!

در آزمون ششم به هفتم، تمامی سوالات مربوط به استعداد تحلیلی و هوش است و از کتاب‌های درسی پایه ششم سوالی مطرح نمی‌شود. در کل دو دفترچه به دانش‌ آموزان داده می‎‌شود. دفترچه اول دارای 60 سوال است و 60 دقیقه نیز مدت پاسخگویی دارد. دفترچه دوم دارای 60 سوال است و فقط 25 دقیقه مهلت پاسخگویی دارد؛ از این رو در این دفترچه مدیریت زمان نقش اساسی را ایفا می‌کند. با توجه به اینکه مباحث آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در مدرسه تدریس نمی‌شود، ثبت نام در کلاس‌های آموزش تیزهوشان ششم به هفتم نقش زیادی در آمادگی دانش آموزان دارد که نمونه‌ای از بهترین این کلاس‌ها در لینک زیر قرار داده شده است:

https://amoozeshcenter.com/tizhooshan/tizhoshan-6/

منابع و تعداد سوالات آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم

این آزمون هم دو دفترچه دارد. دفترچه اول شامل 50 سوال استعداد تحلیلی است که در زمان 50 دقیقه باید به آنها پاسخ دهید. تعداد سوالات دفترچه دوم هم 50 تاست و 70 دقیقه زمان پاسخگویی دارد. جزئیات این 50 سوال:

  • 10 سوال ریاضیات
  • 10 سوال علوم تجربی
  • 10 سوال مطالعات اجتماعی
  • 10 سوال زبان و ادبیات فارسی
  • 10 سوال قرآن و معارف اسلامی

انواع راهکار‌های قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

راه‌های مختلفی برای قبولی در این آزمون وجود دارد. استخدام معلم و مشاور خصوصی برای رفع‌کردن ابهامات درسی و مشاوره‌ای، ثبت نام در آزمون‌های آزمایشی، خرید چندین کتاب‌‌ کمک آموزشی، تهیه جزوه دبیران مطرح کشور و … مثال‌هایی از روش‌هایی است که هرکدام به نوبه خود شانس قبولی شما را زیاد می‌کنند. اما به نظر شما بهترین راهکار قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟

بهترین راه قبولی در تیزهوشان چیست؟

پس از بررسی‌های فراوان و امتحان‌کردن راه‌های متفاوت، مشخص شد که شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان بهترین راه قبولی است. با این کار، شما می‌توانید در کلاس‌های بهترین اساتید کشور حضور داشته باشید، جزوه‌ نکته و تست حرفه‌ای از بهترین دبیران کشور دریافت کنید، مشاور و برنامه ریز اختصاصی در اختیار داشته باشید، در آزمون‌هایی که این موسسات هر چند هفته یک بار برگزار می‌کنند، شرکت کنید و … .

اگر قصد ثبت نام در این کلاس‌ها را داشته باشید، با یک سرچ ساده متوجه خواهید شد که هزاران آموزشگاه و موسسه کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان برگزار می‌کنند. اما کدام موسسه بهتر است؟!

کدام موسسه بهترین در تیزهوشان است؟

رپورتاژ آگهی - مقایسه بهترین آموزشگاه‌های تیزهوشان در سطح کشور!

بهترین بودن به عوامل متنوعی بستگی دارد. با در نظر گرفتن عواملی همچون اساتید برتر، مشاور و پشتیبان تحصیلی، آزمون شبیه ساز، آمار قبولی، نظرات اولیا و دانش آموزان و … می‌توان آموزشگاه موفقیت را به عنوان بهترین موسسه تیزهوشان کشور معرفی کرد. کلاس‌‌های این آموزشگاه در سه مقطع پنجم، ششم و نهم برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با کلاس آمادگی تیزهوشان نهم به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://amoozeshcenter.com/tizhooshan/tizhoshan-9om

چرا موفقیت بهترین آموزشگاه در تیزهوشان است؟

طبق آمار، موسسه موفقیت با آمار قبولی بالای هشتاد و سه درصد برای آزمون ششم به هفتم و نرخ قبولی هشتاد و یک درصد برای آزمون نهم به دهم، بهترین درصد‌های قبولی را در بین تمامی موسسات سراسر کشور دارد. تمامی اساتید مجموعه سابقه تدریس در بهترین مدارس کشور مانند مدارس غیر انتفاعی رده بالا، مدارس نمونه دولتی، مدارس سمپاد و غیرانتفاعی‌های برتر را دارند.

از دیگر ویژگی‌های مجموعه موفقیت، برگزاری آزمون شبیه سازی شده با بیشترین درصد تطابق با سوالات آزمون اصلی و تحلیل و پیگیری آن توسط مشاورین است. کلاس‌های مجموعه از تابستان شروع می‌شوند و تدریس و رفع اشکال و پشتیبانی از شما تا آخرین لحظات قبل از آزمون ادامه دارد. برای ثبت نام در کلاس‌ها و یا برقراری ارتباط با مشاوران مجموعه می‌توانید وارد وب سایت www.amoozeshcenter.com شوید و یا با شماره 22891840-021 تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی مدارس تیزهوشان و سایر مدارس برتر پرداختیم و تفاوت آن‌ها با مدارس دولتی و مزیت‌های آن‌ها را بررسی نمودیم. همچنین انواع راهکارهای قبولی در مدارس تیزهوشان را با شما در میان گذاشتیم. در پایان نیز بهترین آموزشگاه برای قبولی در تیزهوشان را به شما معرفی نمودیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و نکات خوبی را آموخته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا