سایر

طراحی جعبه خلاقانه و منحصر به‌ فرد برای برند شما

رپورتاژ آگهی - طراحی جعبه خلاقانه و منحصر به‌ فرد برای برند شما

در دنیای امروز، رقابت بسیار شدیدی بین برندهای مختلف وجود دارد و آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با طراحی جعبه خلاقانه، نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنند.

بسته بندی محصولات یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر برندی باید به آن توجهٔ ویژه داشته باشد، زیرا تأثیر بسیاری در افزایش میزان فروش و جلب نظر مصرف‌کنندگان دارد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، به نکات مهمی که باید آن‌ها را در طراحی جعبه خلاقانه مدنظر قرار دهید اشاره کنیم. اگر به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه‌مند هستید، به شما توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی جعبه خلاقانه برای یک برند

به‌طورکلی کسب‌وکارها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ برندی که برای محصولات خود جعبه‌های خاص طراحی می‌کند و آن‌هایی که توجهی به این موضوع نمی‌کنند. دستهٔ اول قطعاً در طولانی‌مدت موفق‌تر خواهند بود، زیرا می‌توانند براساس سلیقهٔ مخاطب و نیاز بازار، تغییرات لازم را در جعبه تولیدات خود ایجاد کنند. منظور از طراحی بسته بندی این است که جعبه‌ای به شکل خاص برای شرکت و مجموعهٔ شما طراحی شده که علاوه‌بر جذابیت، سازگاری بالایی با محصول شما داشته باشد. برای انجام صحیح این کار، باید فرایند مهندسی، طراحی و ایجاد نمونهٔ اولیه به‌درستی انجام شود. در غیر این صورت، کیفیت نهایی قابل‌قبول نخواهد بود.

نکات مهم در سفارش طراحی جعبه

در دنیای امروز، رقابت بسیار شدیدی بین برندهای مختلف وجود دارد و آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا با طراحی بسته بندی خلاقانه، نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنند. در این بخش قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که برای تولید و ساخت جعبهٔ محصولات باید توجهٔ ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید:

بررسی نیاز مخاطبان

اگر قصد طراحی جعبه برای برند خود را دارید، اولین نکتهٔ مهی که باید به آن توجه کنید، بررسی نیاز مخاطب است. در این بخش شما باید ابتدا شناخت کافی از افرادی که می‌توانند خریداران احتمالی محصول شما باشند به‌دست آورید. برای این کار می‌توانید به سه پرسش زیر پاسخ دهید:

  1. چه کسانی به محصول و خدمات شما نیاز دارند؟
  2. چه ویژگی از محصول یا خدمات شما برای آن‌ها مهم است؟
  3. محصول و خدمات شما کدام مشکل آن‌ها را برطرف می‌کند؟

پس از این مرحله، نوبت به شناسایی نیازهای مشتریان بالقوه است که باید آن‌ها را به خریدار تولیدات خود تبدیل کنید. برای رسیدن به نتیجهٔ مطلوب، می‌توانید پرسش زیر را مطرح کنید:

  1. انتظار آن‌ها از محصول و خدماتی که شما قصد تولید آن را دارید چیست؟

پس از این‌که به سؤالات مطرح‌شده پاسخ دادید، زمان آن فرا رسیده‌است که برای سفارش طراحی جعبهٔ خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که بسته بندی نهایی باید ساده و زیبا بوده تا بتواند به‌راحتی نظر مخاطب را به خود جلب کرده و اطلاعات مفیدی درمورد محصول در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

انتخاب رنگ و نماد مناسب

قطعاً یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام سفارش جعبه باید به آن توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید، انتخاب رنگ و نماد مناسب است. رنگ‌ها می‌توانند احساسات را به‌خوبی به مخاطبان شما منتقل کنند. پس به نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم توجه کنید:

  • با هویت برند شما سازگاری داشته باشد.
  • توجهٔ مخاطب را برانگیزد.
  • تناسب و هماهنگی بین تمام رنگ‌های به‌کار گرفته‌شده در طراحی جعبهٔ مقوایی وجود داشته باشد.

نکتهٔ مهم دیگری که می‌تواند کیفیت بسته بندی و جذابیت آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد، آیکون‌هایی است که از آن‌ها استفاده می‌کنید. این نمادها باید ساده، قابل‌فهم، منحصربه‌فرد و سازگار با برند شما باشند. اگر موارد گفته‌شده را به‌درستی انتخاب کنید، به‌راحتی پیام مدنظر را به مخاطب منتقل می‌کند و شانس خود را برای موفقیت به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهید.

رپورتاژ آگهی - طراحی جعبه خلاقانه و منحصر به‌ فرد برای برند شما

استفاده از فضاهای خالی

فضای خالی یا Negative Space در طراحی جعبه، جذابیت بسته بندی را افزایش داده و چشم مخاطب را خسته نمی‌کند. به‌طورکلی هرچه ترتیب تنفس کمتر باشد، انتقال پیام به کسانی که محصول شما را مشاهده می‌کنند سخت‌تر می‌شود. رعایت نکات زیر در استفاده از فضای خالی بسیار مهم است:

  • فضای خالی کافی بین عناصر، باعث تفکیک آن‌ها و ایجاد تعادل در طرح می‌شود.
  • استفادهٔ درست از Negative Space، می‌تواند در انتقال محتوا و پیام اصلی به شما کمک کند.
  • وجود فضای خالی حس آرامش را به مخاطب منتقل کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد جزییات را به‌خوبی درک کنند.

فونت و حروف‌چینی مناسب

یکی از اصلی‌ترین اهداف هر برندی، انتقال پیام به مخاطبان است. شما با نوشتن چند کلمه، می‌توانید به‌خوبی این کار را انجام دهید؛ اما باید در انتخاب فونت و نوع حروف‌چینی دقت لازم و کافی را داشته باشید. در غیر این صورت، دچار مشکل می‌شوید. انجام صحیح این کار ارزش محصول شما را چند برابر می‌کند. پس بهتر است برای طراحی جعبهٔ مقوایی، به مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید:

  • خوانایی و قابل‌فهم بودن، مطالعه و درک محتوا را برای افراد آسان می‌کند.
  • فونتی که انتخاب می‌کنید باید با هویت برند شما سازگاری داشته باشد.
  • با به‌کارگیری فونت در سایزهای مختلف، می‌توانید به‌خوبی مواردی که بر آن تأکید دارید را مشخص کنید.

توجه به جزییات

به این مسئله توجه داشته باشید که توجه به جزییات، تفاوت‌ها را رقم می‌زند. جزییات می‌تواند شما را از رقبایی که در هر صنعتی مشغول به فعالیت هستند متمایز کرده و حس کیفیت و توجه را به مخاطبان القا کند. برای انجام صحیح این کار، به موارد زیر توجه کنید:

  • ایجاد هماهنگی بین رنگ‌ها، طرح‌ها و فونت‌هایی که استفاده می‌کنید. هرچه این کار را بهتر انجام دهید، طرح نهایی شما زنده‌تر بوده و مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند.
  • استفاده از مواد اولیهٔ خاص و باکیفیت بالا یکی از مواردی است که تفاوت بین برندهای مختلف را مشخص می‌کند. شما با این کار به مخاطب خود حس ارزشمندبودن را منتقل می‌کنید.
  • اضافه‌کردن جزییات منحصربه‌فرد در طراحی جعبه، موجب خاص شدن آن می‌شود.

تبلیغات هوشمندانه

در هنگام سفارش جعبه، به این نکته توجه داشته باشید که بسته بندی‌ای که طراحی می‌کنید، یک ابزار ارتباطی بسیار قوی است. پس باید به بهترین شکل ممکن از آن برای تبلیغات برند خود استفاده کنید. شما با این ابزار می‌توانید فلسفه و ارزش برند خود را به‌خوبی به مخاطب نشان دهید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به نکاتی که در ادامه گفته می‌شود توجه کنید:

  • در هنگام طراحی جعبه، از شعار و لوگوی خود به‌صورت هوشمندانه و مؤثر استفاده کنید.
  • برای برانگیختن کنجکاوی مخاطب، سعی کنید طراحی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این کار موجب می‌شود بسته بندی برند شما با دقت بیشتری بررسی شود.

مزایای طراحی جعبهٔ خلاقانه

طراحی بسته بندی روی افزایش فروش و وفادارسازی مخاطبان تأثیر زیادی دارد، به همین دلیل است که بسیاری از کمپانی‌ها و برندهای بزرگ، مبالغ هنگفتی را به طراحان حرفه‌ای پرداخت می‌کنند. درواقع آن‌ها این کار را برای برانگیختن حس کنجکاوی مشتریان انجام می‌دهند و قصد دارند آن‌ها را به خریدارانی وفادار تبدیل کنند. در این بخش قصد داریم به برخی از مزایای طراحی بسته بندی خلاقانه اشاره کنیم. 

افزایش ارزش برند

هدف اصلی تمام شرکت‌ها افزایش ارزش برند است. این کار زمانی امکان‌پذیر می‌شود که مخاطبان شناخت بیشتری از آن‌ها داشته باشند، به همین دلیل بسیاری از مدیران، از بسته‌بندی‌های سفارشی استفاده می‌کنند که لوگو و شعار کمپانی روی آن‌ها درج شده‌است. به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال فروش بیشتر هستید، تولید جعبه‌های ساده و خسته‌کننده را متوقف کرده و به فکر طراحی جعبه‌هایی باشید که حس خاص بودن به مشتری می‌دهد.

ایجاد حس رضایت

شما زمانی موفق می‌شوید که قلب مخاطب خود را لمس کنید. بسته بندی جذاب حس بهتری به مخاطب می‌دهد و همین موضوع باعث رشد چشمگیر فروش شما می‌شود. پس بهتر است برای طراحی جعبه، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید و نگران هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنید نباشید، زیرا در مدت‌زمان کوتاه، چند برابر آن ‌توسط مشتریان به حساب شما واریز می‌شود. در این زمینه تیم طراحی مهرسام چاپ آماده همکاری با شما می باشد.

رپورتاژ آگهی - طراحی جعبه خلاقانه و منحصر به‌ فرد برای برند شما

حفاظت بهتر از محصولات

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که شما محصولات خود را بسته بندی می‌کنید، حفاظت از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی است. این کار به شما کمک می‌کند تا زیان‌های ناشی از خرابی محصول در هنگام حمل را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهید، به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم از بسته‌بندی‌های سفارشی استفاده کنید.

انواع مدل‌های جعبه

به این نکته توجه داشته باشید هر جعبه و بسته بندی، مناسب یک محصول خاص است. بر همین اساس شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها را به سه دستهٔ کلی تقسیم کرده‌اند:

  1. جنس جعبه که به‌طور معمول از مواد مقوایی و پلاستیکی است؛ اما با توجه به نیاز، می‌توان از فلز، شیشه یا تلق نیز استفاده کرد.
  2. یکی دیگر از انواع مدل‌های بسته‌بندی‌ها، براساس نوع کاربرد آن‌هاست، زیرا جنس و طرح ظاهری برای هر محصول با دیگری تفاوت دارد.
  3. صنایع، محصولات متفاوتی تولید می‌کنند و به بسته بندی خاص خود نیاز دارند، به همین دلیل است که برای طراحی جعبه باید به این مسئله توجهٔ ویژه‌ای داشته باشید.

آفر ویژه طراحی جعبه با مهرسام چاپ 

در این مقاله سعی کردیم به نکاتی که در هنگام انتخاب و طراحی بسته بندی باید به آن‌ها توجه کنید اشاره کنیم. با بررسی آن‌ها می‌توانید با توجه به نوع فعالیت خود، بهترین انتخاب را انجام داده و میزان فروش شرکت را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهید.

(در صورت ثبت سفارش در تیراژ بالای چاپ جعبه، قیمت طراحی جعبه برای شما رایگان می شود.)

دیدگاه شما برای ما ارزشمند است

نظر شما چیه؟ منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم *

دکمه بازگشت به بالا