رفتار با علم غیب
در مورد کرامات ائمه اطهار سیوال داشتم،در یکی از شبکه های ماهواره ای یک شخص به اصطلاح کارشناس در حال انتقاد و شبهه پراکنی در مورد ایمه بود یکی از سیوالاتی مطرح میکرد این بود که چرا برای حضرت علی چرا به علی(ع) قتالالعرب میگفتند؟ در زمانی که ضربت خوردند برای درمان حضرت، پزشک(حکیم)یهودی اوردند؟مگر نه اینکه ایشان می فرمودند من به راههای اسمان اشناترم تا راههای زمین؟! چرا در مورد درمان خود نظری نداشتند؟؟یا فرزندان ایشان که صاحب کرامات بودند چرا سراغ پزشک یهودی رفتند؟خواهشمند است پاسخ بنده را به صورت کامل و مبسوط بدین تا این شبهه از ذهن من هم پاک شود و جواب دندانشکنی برای این معاندین داشته باشم.
در اینجا دو مطلب است یکی علم معصوم و توانایی و تسلطش بر جهان خلقت از راه قدرت علمی وعلم به غیب داشتن و دیگری زندگی معمولی روزمره که شبیه دیگر مردم جامعه بودند این دو هیچ تناقضی باهم ندارد آنها در بحث هدایت و راهنمایی مردم فقط در حد ضرورت هرجا لازم میشده شاید برای اتمام حجت و هدایت افراد به جهت اعجاز و کرامت از آن تواناییهای علمی استفاده میکردند اما در جریان زندگی شخصی و حل امور اجتماعی، همه معصومان چه پیامبر و چه امامان همانند دیگران رفتار میکردند و بر اساس علم غیب رفتار نمی کردند و الا آنان هرچه بخواهند همان می شود . مثلا امام حسین علیه السلام در جریان عاشورا که علم به شهادت خود و یاران خود داشتند می توانست باقدرت غیبی دشمن را نابود کند ولی میبینیم او مانند دیگران با همین علل و اسباب معمولی می جنگد و به شهادت میرسد نه با علم غیب . این مهم یک فرمول کلی است برای پاسخ بسیاری از سوالات در این زمینه ها.
رفتار با علم غیب