احکام شرعی

نشانه های منی و جنب شدن زن

سوالات: نشانه های منی در زنان چیست؟ علائم جنابت در زنان، نشانه های جنب شدن زن چیست؟ نشانه های منی در دختر چیست؟ خارج شدن آب از دختر چگونه است؟ آب زنان چگونه می آید؟ جنب شدن زن در خواب؟ آیا زن آب منی دارد؟

احکام بانوان - نشانه های منی و جنب شدن زن

قبل از اینکه نشانه های منی در زنان و دختران را بررسی کنیم به این نکته باید توجه داشت که زنان به دو صورت جنب می شوند:

حصول جنابت در بانوان به دو طریق، صورت می‌پذیرد:
۱-دخول و آمیزش جنسی از طرف جلو و یا پشت(ولو اینکه منی هم خارج نشود).
۲-بیرون امدن منی(از آلت تناسلی زن و مرد)، چه در خواب باشد یا بیداری، کم باشد یا زیاد، با شهوت باشد یا بی‌شهوت، با اختیار باشد یا بی‌اختیار. 
هر یک از دو مشخصه‌ی یاد شده، به تنهایی باعث وجوب غسل جنابت می‏‌گردد. بنابراین، ممکن است مرد با همسر خود، نزدیکی کند و منی از او بیرون نیاید که در این صورت نیز بر هر دوی آنان غسل واجب شود

نشانه های منی در زنان و دختران

زن در صورتی که در اثر تحریک جنسی به اوج لذت جنسی و شهوت برسد و در این حال مایعی از او خارج شود جنب می شود.
شاید برای برخی سوال باشد که اوج شهوت جنسی را چگونه تشخیص دهیم باید گفت که زمانی که زن در اثر تحریک آنقدر از خود بی خود می شود و بدنش سست می شود و دیگر آن حالت شهوت سابق را ندارد و تخلیه شد و دیگری میل به نزدیکی ندارد مانند کسی که گرسنه بوده و سیر شده است به این حالت اوج شهوت جنسی می گویند و در حالت اگر مایعی بیرون بیاید غسل جنابت بر زن واجب می شود. و اگر کسی شک داشته باشد که به اوج شهوت رسیده یا خیر و شک در جنابت دارد در این صورت حکم منی را ندارد.

شرایط و علائم جنابت در زنان

ازانجاکه نظر مراجع،اندکی متفاوت است نظرات بزرگواران به طور جداگانه در زیر می‌آید؛
الف) همه مراجع(غیر از آیت الله بهجت و آیت الله تبریزی و آیت الله نوری): خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد، حکم به جنابت آنان می‌‏شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن، سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حکم به منی نمی‌‏شود، مگر آنکه از راه دیگری یقین کند منی است.
ب) آیت‏ الله بهجت: خروج ترشّحات زن اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد و با جستن بیرون آید، حکم به منی می‏‌شود و اگر هیچ یک از دو علامت و یا یکی از آن‌ها را نداشت، حکم به منی نمی‌‏شود؛ مگر آنکه از راه دیگری یقین کند منی است.
ج) آیت الله تبریزی و آیت الله نوری: خروج ترشّحات زن اگر همراه با شهوت خاصی (اوج لذت جنسی) باشد و بدن، پس از آن سست شود، حکم به منی می‏‌شود و اگر هیج یک از دو نشانه یا یکی از آنها را نداشت، حکم به منی نمی‏ شود؛ مگر آنکه از راه دیگری یقین کند منی است

تعریف حالت ارگاسم

حالت ارگاسم(اوج لذت جنسی یا اوج شهوت)؛ مانند سرفه کردن که یک واکنش غیر عادی در ریه‌ها است، یک واکنش غیر عادی است که در حالت اوج لذت جنسی در اندام جنسی انسان پدید می‌آید و همراه با شهوت و لذت بسیار و احساس آرامش است که به دنبال انقباض تمام عضلات بدن، نوعی سستی عمومی، تمام بدن را فرا می گیرد. دراین حالت، ترشحات غدد جنسی در ناحیه مهبل افزایش می یابد، ضربانقلب بسیار زیاد می شود، گرمای شدید و تعریق و… مجموعه این حالات زنجیره‌ای را ارگاسم می نامند که جنابت، حاصل می شود ولی اگر صرفا چند تکان عضلانی باشد و سستی بدن در کار نباشد، لذت و شهوت جنسی زیاد به همراه نداشته باشد، ارگاسم نیست و جنابت، حاصل نشده است.
کسانی که این تجربه را دارند به راحتی وقوع این حالت را درک می کنند و می دانند که به اوج لذت جنسی رسیده و جنب شده‌اند. علامت ارگاسم معمولا سست شدن بدن یا به تعبیر دیگر رعشه، اوج لذت جنسی و خروج مایع است.

منی زن چه رنگی است؟

در مورد اینکه منی زن چه رنگی است باید توجه کرد رنگی منی ملاک نیست و برای تشخیص منی ملاک همان اوج شهوت است که در بالا ذکر کردیم و در اوج شهوت هر مایعی که از شما بیرون بیاید منی است.

جمع بندی نشانه های منی در زنان

در این پست نشانه های منی در زنان را بررسی کردیم و نظر مراجع تقلید را نیز تقدیم شما کردیم ، امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید

پی نوشت ها:
[۱]  توضیح ‏المسائل مراجع، م ۳۴۶؛ وحید، توضیح‏المسائل، م ۳۵۲؛ سیستانى، تعلیقات على العروه، ج ۱، غسل الجنابه، الاول؛ خامنه‏اى، اجوبه الاستفتاءات، س ۱۷۱. صافى، هدایه العباد، ج ۱، م ۱۷۵.
[۲]  بهجت، توضیح ‏المسائل مراجع، م ۳۴۶.
[۳]  تبریزى، استفتاءات، س ۲۴۸.

4.6/5 - (17 امتیاز)

‫59 نظرها

  1. سلام میخاستم بدونم خروج منی در دختران چگونه است؟
    مایع منی ب ارامی از بدن زن خارج میشود یا با فشار؟؟

  2. سلام خسته نباشید من وقتی نزدیکی دارم با همسرم متوجه اومدن اب منی یا اورگاسم نمیشم اصلا نمیدونم از من چیزی خارج شد یا نشد یا هر چیزی چه مشکلی ممکنه وجود داشته باشه؟ا

    1. سلام بالا کامل تامل توضیح دادم، اگه با همسرتون نزدیکی کنید در هر صورت غسل جنابت بر شما واجب می شود.

  3. سلام خسته نباشید.من دختر هستم و قبلا خودارضایی میکردم و اوج لذت جنسی رو تجربه کردم که با لرزش و سستی بدن همراه بود.اما الان گاهی اوقات که بدلیل افکار شهوانی مایعی از من خارج میشه با خودم بازی میکنم احساس لذت میکنم ولی از یک جایی به بعد که لذتم بیشتر میشه دیگه دلم نمیخواد اینکارو بکنم و یجورایی به خودم میاد اما به اون حالتی که قبلا میرسیدم نمیرسم،یعنی لرزش و از خود بی خودی نیست و نمیدونم به اوج لذت رسیدم یا نه ایا این هم اوج لذت محسوب میشه و غسل داره؟

    1. سلام، بالا کامل توضیح دادیم، که اگه به حالت ارگاسم برسید و مایعی خارج شود در آن حالت جنب شدید و باید غسل کنید ولی اگه به آن حالت اوج و ارگاسم نرسید غسل واجب نیست.

  4. سلام
    چند شبی است که خواب میبینم که دارم کلیپ یا فیلم زشت نگاه میکنم و با صورت گر گرفته و ضربان قلب از خواب بیدار میشم نمی‌دونم باید غسل کنم یا نه.چون من دخترم و هنوز این مسائل رو نمی‌دونم میشه لطفاً من رو راهنمایی کنید.ممنون

  5. ببخشید من دیگه استغفار کردم و واقعا عذاب وجدان دارم.و فقط همون یکبار این کارو انجام دادم.فقط شما مطمئنید که نباید غسل میکردم چون من نبض واژن هم داشتم.و راجب سست شدن بدن من نمی‌دونم این حالت یعنی چی ولی من یادمه فقط یکی دوبار خمیازه کشیدم.و چند بار برای این که ضربان قلبم کم بشه چند لحظه دست از خواندن داستان برمیداشتم و بدنم رو کش و قوس میدادم تا از هیجانم کم بشه.و فک کنم بعد از عوض کردن لباسم دوباره رطوبت از من خارج شد.عذر میخوام وقتتون رو میگیرم چون من آدم مقیدی هستم این طور دقیق بیان میکنم.

    1. بله مطمئن هستم که شما جنب نشدید و نیازی به غسل نداشته و بدن شما نیز نجس نبوده که جای را نجس کند.

  6. سلام.ببخشید من دختر مجردی هستم که تقریبا ۳ماه پیش وسوسه شدم و برای بار اول یک داستان جنسی رو خوندم و علائمی داشتم مثل ضربان قلب بالا،سرد شدن دست و پا،تنفس غیر طبیعی و گرگرفتگی و فک کنم نبض واژن رو داشتم (زیاد یادم نیست)و لباسم به مقدار زیادی خیس شده بود.بعد از خواندن هنگام ادرار مقداری مایع بیرنگ از من خارج شد.و من فک کردم باید غسل کنم ولی به خاطر مشکلی نتونستم و بعد از ادرار کردن و شستن عادی بدنم فقط شلواری که به پا داشتم رو‌ عوض کردم و کمی با باد زدن خودم بدنم رو ‌خشک کردم .(من عموما فقط شلوار می‌پوشم).و اشتباها روی مبلی نشستم که پاک بود.نمیدونم رطوبت به طرف دیگه ی شلوارم رسیده بود یا نه.و از طرفی نمی‌دونستم استبرا چیه‌.و نمی‌دونم بعد از نشستن روی مبل هم رطوبتی از بدنم خارج شده یا نه.بعد از اون روز من یادم رفت که مبل شاید نجس شده باشه و خانواده ام هم بعد از اون روز با لباس خیس روی مبل نشستن.الان من باید چیکار کنم به خدا به خاطر همین موضوع روز و شب ندارم.و خیلی استرس دارم که به خاطر یک سهل انگاری من تمام خونه رو نجس شده.تو رو خدا راهنماییم کنید.ببخشید این قدر طولانی نوشتم.

    1. سلام خانم، شما جنب نشدید و مایعی که از شما خارج شده است نجس نبوده، پس خیالتون راحت جای نجس نشده است. ولی ان شاء الله استغفار و توبه کنید و سراغ این موضوعات نروید که اگه اعتیاد پیدا کردید دیگر ترک آن خیلی خیلی سخت است و دچار مشکلات شدید روحی و روانی خواهید شد و در نتیجه دنیا و آخرت آدم تباه میشه.

      1. ببخشید من دیگه استغفار کردم و واقعا عذاب وجدان دارم.و فقط همون یکبار این کارو انجام دادم.فقط شما مطمئنید که نباید غسل میکردم چون من نبض واژن هم داشتم.و راجب سست شدن بدن من نمی‌دونم این حالت یعنی چی ولی من یادمه فقط یکی دوبار خمیازه کشیدم.و چند بار برای این که ضربان قلبم کم بشه چند لحظه دست از خواندن داستان برمیداشتم و بدنم رو کش و قوس میدادم تا از هیجانم کم بشه.و فک کنم بعد از عوض کردن لباسم دوباره رطوبت از من خارج شد.عذر میخوام وقتتون رو میگیرم چون من آدم مقیدی هستم این طور دقیق بیان میکنم.

      2. بله مطمئن هستم که شما جنب نشدید و نیازی به غسل نداره و بدن شما نیز نجس نشده و جای را نجس نکرده است.

  7. سلام ببخشید چه طوری بفمیم که خوابی که دیده ایم باعث جنب شدن شده است یاخیر

  8. سلام دختر مجردی هستم که 5سال پیش به مدت یکسال فیلم و کلیپ مستهجن نگاه میکردم و هنگام نگاه کردن به آن ها هیجان زده میشدم و لباس زیرم به مقدار زیادی خیس میشد یادم نمیاد که ترشحم چه رنگی بود فقط میدانم که ضربان قلبم زیاد میشد و هیجان زیادی داشتم.آن زمان وقتی به اینترنت مراجعه کردم سایتی را دیدم که نوشته بود دیدن این فیلم ها باعث خروج مذی است و پاک است ولی من نمیدانم تا چه حد شهوت داشتم و تحریک میشدم فقط میدانم برایم لذت بخش بود در آن زمان من لباسم بعد از خیس شدن را عوض نمی‌کردم و میگفتم حتما مذی هست چون من سست نمی‌شوم فقط هیجان دارم ولی الان که نگاه کردم دیدم دختر حتی اگر تحریک شود منی خارج میشود و نجس است پس یعنی من باید تمام فرش ها م مبل های خانه را بشویم تا پاک شود تو رو خدا راهنماییم کنید خیلی حالم بد است.

    1. سلام، طبق توضیحی که شما دادید، چون این حالت، اوج حالت جنسی نیست جنابت محسوب نمی شود پس نجس نبوده و غسل نیز نیاز نداشته است. اما اینکه فیلم های مستهجن نگاه می کردید کاری حرامی بوده و توبه کنید و خداوند متعال بخشنده و توبه پذیر است.

      1. من کاربری هستم که شما بهش جواب دادید ممنون از پاسخ گویی شما اجرتون با حضرت عباس.ببخشید که دوباره وقتتون رو میگیرم من از اون زمان توبه کردم و دیگه این کار رو نمیکنم فقط برای آرامش روح و روانم ازتون سوال میکنم.فقط ببخشید حتی اگه بعد از آن ادرار کنیم و هنگام ادرار کردن مایع سفیدی خارج شود باز هم پاک است؟؟؟

      2. سلام، خواهش می کنم، طبق توضیحاتی که داده بودید پاک است و نیازی به غسل نبوده است.

  9. سلام ببخشید سوالی داشتم آیا برای اینکه جنابت در زنان و دختران صورت بگیرد باید تمامی این علائم وجود داشته باشد و اگر تنها یکی از آنها مانند افزایش ضربان قلب باشد هم جنابت حاصل می شود ؟
    دختری هستم که خیال پردازی های فانتزی زیادی دارم و گاهی اوقات کنترل آنها برایم مشکل است و ضربان قلبم تند می شود و مایعی سفید رنگ خارج میشود آیا نیاز به غسل دارد ؟ مرجع تقلیدم مکارم شیرازی هست

    1. سلام، با تند شدن ضربان قلب جنابت صورت نمی گیرد، اگر به اوج لذت جنسی یا حالت ارگاسم رسیدید جنب می شوید. که کامل بالا توضیح دادیم.

  10. سلام اگه دختری خودارضایی کنه و اون حالت سستی بدن ک بهش اشاره کردید لحظه ای بهش دست بده ولی مایعی خارج نشه بازم غسل واجبه؟

    1. سلام، بالا کامل توضیح دادیم زمانی که زن در اثر تحریک آنقدر از خود بی خود می شود و بدنش سست می شود و دیگر آن حالت شهوت سابق را ندارد و اصطلاحا به اوج لذت شهوانی و اورگاسم برسد در این صورت جنب محسوب می شود و غسل واجب می شود حالا اگه شما نیز چنین حالتی بهتون دست داد و به اوج رسیدید و دیگر حالت شهوت سابق رو نداشتید غسل بر شما واجب می شود.

    1. سلام
      هر سوالی داشته باشید می توانید با تلفن زیر تماس بگیرید و پاسخ خود را دریافت کنید.
      096400

  11. اگر ما عکس های مستهجن ببینیم و یا بخوانیم ولی به اوج لذت نرسیده باشیم و فقط آبی از بدن خارج بشه حکم بر منی بودن داره؟

  12. سلام اگر لطف کنید همین جا جوابم رو بدین ممنون میشم،مرجع تقلید آقای مکارم شیرازی هست و عادت ماهانه همیشه ۷ روزه اما چند باری هست که بعد از ۷ روز لکه بینی دارم،زمانش هم متفاوته یه بار اول ماه یه بار وسط ماه،اما این ماه و ماه پیش دقیقا سوم ماه عادت شدم،

  13. من کاملتر توضیح میدم اگر کمک کنید ممنون میشم اینجا راحت تر هستم.
    تعداد روز های حیض همیشه ۷ روز هست ولی زمانش متفاوته مثلا یه بار اول ماه یه بار وسط ماه،اما چند باری هست که بعد از تمام شدن ۷ روز لکه های کمرنگ میبینم این آخرین بار هم بعد از لکه بینی ترشحات سفید مایل به قرمز کم رنگ،مرجع تقلید هم آقای مکارم شیرازی هست.

    1. سلام، بابت تاخیر در پاسخ پوزش می طلبم
      اگر ترشحات سفید باشد و یا یقین دارد که خونی نیست پاک است نماز و روزه صحیح است.
      اما اگر قرمز رنگ باشد و شک دارد که خونی است یا نه و یقین به اینکه خونی نباشد ندارد حکم حیض را دارد
      اگر قبل از روز دهم قطع شود حیض است مثلا روز نهم دیگر این لکه ها نبینید روز هشتم و نهم نیز حیض بوده و نیاز به قضا ندارد.
      اگر بعد از روز دهم باشد استحاضه است. و باید از روز دهم به بعد به حکم استحاضه عمل کنید
      و اینکه چون تعداد روزهای حیض شما مشخص بوده و از ده روز گذشته است معلوم می شود که از روز هفتم به بعد نیز استحاضه بوده است. لذا نماز و روزه هایی را که بعد از روزهای عادت تا روز دهم انجام ندادید قضا کنید.
      تمام حالات رو برای شما توضیح دادم اگر بازم سوالی بود در خدمتم.

  14. سلام
    اگر بعد از اتمام دوران قاعدگی مثلا ۷ روز ترشحات سفید مایل به قرمز(خون نیست و قرمز خیلی خیلی کم رنگ) دیده شود حکمش چیست؟
    می توان روزه و دیگر عبادت هارا به جا آورد؟

    1. سلام، این سوال شما چون ناقص است و نیاز به اطلاعات تکمیلی دارد مثل اینکه آیا روز عادت شدن شما همیشه معین و مشخص است؟ آیا تعداد روزهای که حیض هستید نیز ثابت است؟ مرجع تقلید شما کیست؟ و…. لذا به صرف متن بالا نمی توان پاسخ داد و اگر بخواهم طبق همه فرض ها پاسخ دهم خیلی مفصل است لذا توصیه می کنم با دفتر مرجع تقلیدتون تماس بگیرید.

  15. سلام عادت ماهیانه من ۷ روزه است اما بعد ۷ روز ترشحات قهوه ای رنگ دارم و تا ۱۰ روز یا حتی ۱۲ روز طول میکشه ایا من باید برای این ترشحات قهوه ای هم غسل حیض انجام بدم؟؟؟

    1. سلام، اینجا دقیق نمیتوان پاسخ داد، اول اینکه مرجع تقلیدتون را نفرمودید کی هست، و اینکه آیا شما همیشه در تاریخی معین حیض می شود یا خیر؟ آیا همیشه تعداد روزهای که حیض هستید یا خیر؟ و … متغییرهای مختلفی در حکم وجود دارد و به صرف کامنت شما نمی توان پاسخ داد ولی از نظر مقام معظم رهبری اگه در تاریخ معینی حیض می شوید و مدت آن نیز معین باشد مثلا 7 روز، در این صورت 7 روز اول حیض هستید و لکه های که بعدا می بینید استحاضه است.

    1. نشانه های منی در پست بالا ذکر شده، اگر ترشحات نشانه های که برای منی ذکر شده را نداشته باشد حکم منی ندارد.

  16. اگر شک کنیم ترشح،عفونی است یا منی حکم ان چیست؟و اگر کسی به اوج لذت جنسی نرسیده ولی مایعی ازاو خارج شده که شک دارد منی است ایا غسل واجب‌است؟ مقلد ایت ا.. خامنه

    1. سلام، اگه شک در منی بودن کنید، منی محسوب نمی شود. و اگر کسی به اوج لذت جنسی نرسیده باشد مایعی که خارج می شود منی نیست.

  17. با سلام.اگربانگاه‌کردن‌به‌فیلم‌وعکس‌‌‌‌پورن‌‌‌آبی‌خارج‌شود‌غسل‌واجب‌میشود؟

    1. سلام، متن بالا را کامل بخوانید، احتمال آن که شخصی به صرف نگاه کردن به فیلم و عکس جنب شود خیلی کم است ولی به هر حال اگر نشانه های منی و جنب شدن را داشته باشد غسل واجب است

    2. سلام وتشکر از سایت زیبایتون .هفته اخر بارداری من هستش. ولی لکه بینی به شکل قوه یی دیدم. آیا روزه رو باطل میکند این لکه بینی قوه یی

      1. سلام، اگر علائم حیض را داشته باشد یعنی حداقل سه روز استمرار داشته باشد حیض است و روزه باطل است ولی اگر کمتر از سه روز است و استمرار نداشته باشد استحاضه است و روزه شما صحیح است.

      1. سلام اگه غسل حیض انجام داده باشی و روزه بگیر فردایش لکه های قهوه ی ببینی آیا روزه ات باطل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا