سایر

چطوری NFT بسازیم؟

توسعه‌دهندگان بازی و به معنای واقعی کلمه به همه دنیا امکان ساخت NFT‌ را میدهد. با این حال، توجه به این نکته نیز مهم است که ساخت NFT مستلزم آشنایی با بلاک چین و فرآیند استخراج NFT است. این مطلب اقتباسی از مقاله چطور nft بسازیم در مجله خبری نیپوتو می باشد.

رمزارز دیجیتال, رپورتاژ آگهی - چطوری NFT بسازیم؟

NFT چیست؟

NFT ها دارایی های دیجیتالی هستند که مالکیت افراد را در دنیای دیجیتال نشان می‌دهند. NFT ها در یک دفتر کل غیرمتمرکز قابل تأیید ذخیره می شوند و نمی توان آنها را به راحتی ویرایش، کپی یا جعل کرد.

NFT، برای سازندگان آثار هنری فرصت‌ های جدید کسب درآمد فراهم می‌کند. بنابراین، آنها به سرعت پیشرفت نوآوری ها کمک می کنند و از رشد صنایع خلاق حمایت می کنند.

کاربرد های NFT

به عنوان یک فناوری در حال ظهور، NFT ها به طور مداوم در صنایع مختلف مورد بررسی و استفاده قرار می گیرند. در اینجا برخی از موارد استفاده کلیدی برای NFT ها آورده شده است:

کار هنری

آثار هنری دیجیتالی مثل عکس، آثار تعاملی، و حتی خلاقیت‌های هوش مصنوعی می‌توانند به NFT تبدیل شوند. این فناوری به هنرمندان کمک میکند تا با خلاق و فروش آثار دیجیتالی به درآمد برسند.

محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی مثل فیلم، موزیک ویدیو یا حتی کلیپ های ورزشی را می توان به NFT تبدیل کرد. انجام این کار به سازندگان ویدیو اجازه می دهد تا به مخاطبان جهانی دست یابند و با فروش کار خود به درآمد برسند.

موسیقی

موسیقی دانان و آهنگ سازان نیز می توانند آثار خود را به NFT تبدیل کنند. آنها می توانند کمپانی های واسط را دور بزنند و مستقیما آهنگ ها، آلبوم ها یا حتی بلیت های کنسرت خود را به طرفداران خود بفروشند. علاوه بر این، این هنرمندان می توانند تصمیم بگیرند که کارهای خود را با نسخه های محدود منتشر کنند.

NFT و کالکشن های درون بازی

NFT همچنین می تواند به شکل کلکسیون های دیجیتالی مانند کارت های تریدینگ، شخصیت های دیجیتالی یا آیتم های درون بازی ایجاد شود. ارزش NFT ها به راحتی قابل بررسی است و می توان آنها را مانند کلکسیون های فیزیکی معامله کرد. برخی از نمونه‌های رایج NFT‌های بازی عبارتند از ارز درون بازی، شخصیت‌ها و آیتم‌های درون بازی مانند سلاح‌ها، زره‌ها و پوسته‌ها.

چه کسایی میتونن NFT بسازن؟

تقریباً هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می تواند NFT بسازد. دسترسی و عمومی سازی فناوری بلاک چین به هنرمندان، نوازندگان، توسعه‌دهندگان بازی و به معنای واقعی کلمه به همه دنیا امکان ساخت NFT‌ را میدهد. با این حال، توجه به این نکته نیز مهم است که ساخت NFT مستلزم آشنایی با بلاک چین و فرآیند استخراج NFT است.

چطور یک NFT بسازیم؟

قدم اول: انتخاب بلاکچین مناسب

در مرحله اول باید یک پلتفرم بلاک چینی برای ساخت NFT انتخاب کنید. به طور معمول بلاکچین اتریوم بیشترین استفاده را دارد، اما گزینه های مناسب دیگری مانند BNB Chain، Cardano، Solana و EOS نیز وجود دارد. قبل از انتخاب  در مورد الزامات خاص، هزینه ها و کیف پول های سازگار هر پلتفرم تحقیق کنید.

بلاک چینی که انتخاب می‌کنید یک سابقه مادام العمر از NFT شما نگه می‌دارد، بنابراین مهم است بلاکچینی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. توجه داشته باشید که پس از ساخت NFT نمی‌توانید بلاک چین خود را تغییر دهید.

قدم دوم: ساخت یک کیف پول دیجیتال

یک کیف پول سازگار با بلاک چین انتخابی خود ایجاد کنید تا NFTها و ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید. مطمئن شوید که کلید خصوصی یا عبارت seed خود را در جای ایمنی ذخیره میکنید، اگر آنها را ازدست بدهید دیگر به کیف پول و دارایی های خود دسترسی نخواهید داشت.

همچنین به ارز دیجیتال بومی بلاک چین انتخابی خود نیاز دارید تا با استفاده از آن گس فی ساخت NFT را پرداخت کنید. بنابراین، می توانید آن را در صرافی ارز دیجیتال یا از طریق کیف پول خود خریداری کنید.

قدم سوم: انتخاب بازار NFT

بازار مناسبی را برای ساخت NFT خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که با بلاک چین و کیف پول انتخابی شما سازگار است. در واقع، لیستی از بازارهای NFT در حال رشد وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون دردسر زیاد NFT ایجاد کنید. علاوه بر این، برخی از آنها خدمات کاملی ارائه میدهند که از ساخت NFT تا فروش آنها را شامل میشود.

قدم چهارم: ساخت NFT

بازارهای NFT، روش ها و مراحل متفاوتی برای ساخت NFT دارند. به این ترتیب، قبل از ساخت NFT باید پلتفرم آنها را بررسی کنید. با این حال، در ادامه مطلب دستورالعمل های کلی برای ساخت یک NFT را ارائ کرده ایم که یادگیری آنها میتواند مفید باشد:

  1.  Connect Your Wallet: با این گزینه کیف پولتان را با بازار NFT متصل کنید.
  2. گزینه «Mint» یا «Create» را انتخاب کنید: در این مرحله با گزینه هایی روبرو میشوید که باید آنها را تکمیل کنید
  3. فایل خود را آپلود کنید: بازار انتخابی شما نوعی راهنما در اختیار شما قرار می‌دهد که طبق آن می‌توانید فایل NFT خود را آپلود کنید. از این رو، فایل شما احتمالا یکی از گزینه های PNG، JPG و GLB خواهد بود.
  4. اطلاعات را تکمیل کنید: برای NFT خود نام انتخاب کنید و توضیحات آن را وارد کنید. اگر ویژگی های خاصی مثل دسترسی به محتوا یا … برای NFT خود در نظر گرفته اید، وارد کنید. همچنین میتوانید تعداد مشخصی از NFT خود را ایجاد کنید. این کار بسته به موضوع NFT میتواند مناسب یا نامناسب باشد.
  5. NFT خود را بسازید: پس از تکمیل تمام مراحل خواسته شده گزینه Create یا Mint را امنتخاب کنید. پلتفرم پس از بررسی درخواست شما آن را ایجاد خواهد کرد.

قدم چهارم: NFT خود را برای فروش لیست کنید

پس از ساخت NFT نیاز است که آن را برای فروش در بازار لیست کنید. برای اینکار قیمت و سایر شرایط خواسته شده را تعیین کنید.

ساخت NFT چقدر هزینه دارد؟

ساخت NFT متحمل هزینه هایی است که معمولا به شبکه بلاکچین انتخابی شما در ارتباط است. برای مثال، زمانی که روی شبکه بلاکچینی NFT  ایجاد میکنید باید برای بررسی و تایید تراکنش شما کارمزد تراکنش پرداخت کنید. این کارمزد ها با توکن بومی شبکه بلاکچین پرداخت میشود که هزینه آن باتوجه به تراکم و تقاضا در شبکه متغییر است.

به همین ترتیب، برخی از بازار های NFT نیز برای ساخت NFT کارمزد دریافت میکنند. این کارمزد میتواند یه مقدار ثابت یا درصدی از فروش NFT شما باشد. همچین فروش NFT در بازار نیز میتواند شامل کارمزد یا کمیسیون شود.

و در آخر، باید هزینه ذخیره سازی دیجیتال NFT را نیز در نظر بگیرید. استفاده از سرویس ذخیره سازی متمرکز یا غیرمتمرکز برای ذخیره سازی یا هاستینگ محتوا نیز شامل هزینه میشود.

چگونه برای NFT خود قیمت تعیین کنیم؟

قیمت یک NFT به فاکتورهایی مانند کمیابی، کاربرد، شهرت سازنده، جذابیت بصری، جامعه و داستان آن بستگی دارد. شما میتوانید اقداماتی برای تعیین قیمت مناسب NFT خود انجام دهید. درابتدا، میتوانید با استفاده از اکوسیستم های مجازی، کاربرد استفاده و وجه تمایز آن را ارزیابی کنید.

سپس، NFT خود را با گزینه های مشابه مقایسه کنید و در مورد ترند بازار تحقیق کنید. برای مثال، می‌توانید از پایین ترین قیمت‌ NFT مجموعه‌های مشابه را به‌عنوان معیار درنظر بگیرید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که قیمت گذاری یک NFT هم هنر و هم علم است. از این رو، شما باید بر اساس بازخورد جامعه و شرایط بازار قیمت ها را بازبینی کنید. همچنین مشاوره با سایر سازندگان NFT می تواند بینش ارزشمندی به شما دهد. شما میتوانید افرادی که مایل به کمک هستند را در جوامع کریپتو پیدا کنید.

حق انتشار و سرقت NFT

NFT ها مانند هر کار هنری یا خلاقانه دیگری از حق انتشار برخوردار هستند و استفاده بدون اجازه از کار دیگران می‌تواند عواقب قانونی داشته باشد. بنابراین، برای به حداقل رساندن ریسک، سازنده باید اطمینان حاصل کند که حق استفاده از محتوا برای NFTها را دارد.

بهترین راه برای محافظت از خود و NFT هایتان، تضمین حق استفاده از محتوا برای NFT ها است. به عبارت دیگر، سازنده باید یا مالک حقوق محتوا باشد یا از سازنده اصلی مجوز داشته باشد.

سرقت اثر شخص دیگری نه تنها فرد را در معرض عواقب قانونی قرار می دهد، بلکه به خالق اصلی نیز آسیب می رساند. بنابراین، مهم است که قبل از استفاده از هر چیزی که مال شما نیست برای ایجاد NFT به کار دیگران احترام گذاشته و مجوز مناسب را دریافت کنید.

منبع :‌ https://nipoto.com/mag

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا