سایر

پیتزا و محبوب ترین های آن

- پیتزا و محبوب ترین های آن

پیتزا در سراسر جهان یکی از غذا های پر طرفدار است. ناپل، شهری در جنوب ایتالیا، به عنوان مرکز اصلی پیتزا شناخته می ‌شود. در قرن هجدهم، این غذای لذیذ به عنوان یک میان وعده، در کافه ها و اغذیه فروشی های خیابانی ارائه می ‌شد؛ اما با ورود به قرن بیستم و گسترش صنعت توریسم خیلی زود توانست محبوبیت جهانی پیدا کرده و وارد منوی غذای اصلی مردم سراسر جهان شود.

این خوراکی فوق‌العاده ایتالیایی که اصلی ‌ترین مواد آن شامل خمیر، سس گوجه فرنگی و پنیر می شود، به مرور زمان توانسته به شکل خلاقانه ای در سرتاسر جهان تکامل پیدا کند، به طوری که امروزه انواع مختلفی از پیتزا وجود دارد. تنوع پیتزا به قدری زیاد است که می شود گفت با هر سلیقه ای می توان از آن لذت برد. این تنوع از پیتزای ساده با ترکیب چند ماده اولیه گرفته تا پیتزاهای پرمواد با ترکیب مواد مختلف به این غذای ایتالیایی شخصیتی همه پسند داده است. در ادامه قصد داریم محبوب ترین انواع پیتزا را معرفی کنیم سپس به طرز تهیه پیتزا بپردازیم.

محبوب ترین انواع پیتزا کدامند؟

تنوع پیتزا به تنوع سلیقه و سبک‌های مختلف آشپزی در سراسر جهان بر می‌گردد. همین موضوع باعث به وجود آمدن انواع مختلفی از این خوراکی لذیذ ایتالیایی شده است. در ادامه برخی از معروف ترین انواع پیتزا را معرفی خواهیم کرد.

پیتزا ناپولی

ناپولی به عنوان پیتزای اصیل ایتالیایی شناخته می ‌شود. ناپولی از مواد ساده مانند خمیر، سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و برگ ریحان تهیه شده و به مدت کوتاهی در فر با حرارت بالا پخته می ‌شود.

مارگاریتا

مارگاریتا نیز از پیتزاهای اصیل ایتالیایی است. مواد تشکیل دهنده مارگاریتا شامل خمیر، سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا، روغن زیتون و برگ ریحان است. رنگ ‌های قرمز، سفید و سبز آن به پرچم ایتالیا اشاره دارند.

پیتزا سیسیلی

پیتزا سیسیلی دارای خمیر ضخیم است و با سس گوجه فرنگی، پنیر، زیتون، کاپر و مواد تزیینی دیگر سرو می ‌شود.

مکزیکی

این نوع پیتزا با ترکیب مواد مورد علاقه مکزیکی ها که شامل خمیر، سس گوجه فرنگی، گوشت چرخ‌کرده، کالباس پپرونی، فلفل دلمه، قارچ، پیاز، زیتون و پنیر است، تهیه می شود.

پیتزا هاوایی

پیتزا هاوایی از ترکیب موادی مانند سس گوجه فرنگی، قطعات آناناس، پنیر و گوشت مرغ تهیه می ‌شود.

 پیتزا مدیترانه

پیتزا مدیترانه با ترکیب موادی مانند خمیر، سس گوجه فرنگی، زیتون، فلفل دلمه، پیاز، قارچ، موزارلا و ادویه‌ های مدیترانه ‌ای تهیه می ‌شود.

مخصوص

پیتزا مخصوص معمولاً شامل سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا، گوشت چرخ کرده، سوسیس، قارچ، فلفل دلمه، پیاز و زیتون است.

- پیتزا و محبوب ترین های آن

پیتزا مخلوط

پیتزا مخلوط شامل مواد مانند سس گوجه فرنگی، سالامی، قارچ، زیتون، فلفل دلمه و پنیر است.

پیتزا پپرونی

پپرونی شامل خمیر، سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و برش‌های نازک کالباس پپرونی است. این پیتزا به خاطر طعم برجسته و خوشمزه گوشت پپرونی محبوب است.

گوشت و قارچ

پیتزا گوشت و قارچ شامل خمیر، سس گوجه فرنگی، پنیر، قطعات گوشت، قارچ و مواد تزیینی دلخواه است.

طرز تهیه پیتزا برای چهار نفر

به طور کلی، پیتزاهای مختلف با ترکیبات متنوعی از سس ‌ها، پنیر موزارلا، گوشت، مرغ، قارچ و سبزیجات تهیه می‌ شوند که هر کدام طعم و مزه خاص خود را دارند. در ادامه طرز تهیه پیتزا مخلوط که محبوب ترین پیتزا در بین ما ایرانی ها به شمار می رود را شرح خواهیم داد.

مواد لازم

– نانپیتزا

– سس گوجه فرنگی

– پنیر موزارلا (یا پنیر های دیگر به دلخواه)

– گوشت چرخ کرده 200 گرم (می توانید گوشت گوساله، گوشت گوسفندی یا گوشت مرغ را انتخاب کنید)

– یک عدد سینه مرغ متوسط

– قارچ 200 گرم

– فلفل دلمه دو عدد متوسط

– پیاز یک عدد متوسط

– زیتون به میزان دلخواه (به صورت خرد شده)

– نمک و ادویه‌ (زردچوبه، فلفل، آویشن و …)

- پیتزا و محبوب ترین های آن

طرز تهیه پیتزا مرحله اول

  • اول از همه سینه مرغ را با یک پیاز کوچک داخل قابلمه ای بگذارید تا آب پز شود.
  • بعد از آب پز کردن سینه مرغ، آن را به قطعه های کوچک خرد کنید. پیاز را خورد کرده و با کمی روغن در ماهیتابه تفت دهید. بعد از اینکه رنگ پیاز طلایی شد سینه مرغ را داخل آن بریزید. سینه مرغ را کمی تفت دهید تا عطر خوبی به خود بگیرد.
  • بعد از تفت دادن سینه مرغ نوبت به گوشت می رسد. دوباره پیاز را خرد کرده و به اندازه ای تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را آنقدر تفت می دهیم تا خوب بپزد. (لازم است بگوییم استفاده از پیاز کاملا با میل خود شما صورت می گیرد. معمولا در پیتزایی که در فست فودها خورده می شود، پیاز استفاه نشده است.)

طرز تهیه پیتزا مرحله دوم

بعد از آماده کردن گوشت چرخ کرده و سینه مرغ، نوبت به درست کردن این غذای لذیذ می رسد.  

  • همه سطح خمیر پیتزا را با سس گوجه فرنگی خوب آغشته کنید.
  • پنیر موزارلا را به صورت یکنواخت روی خمیر پیتزا پخش کنید.

سخن پایانی

پخت پیتزا در خانه کار بسیار لذت بخشی است. اگر وقت و حوصله کافی داشته باشید می توانید با استفاده از دستور طرز تهیه پیتزا که در بالا ذکر شد، پیتزای مورد علاقه خود را بپزید. اما اگر وقت یا حوصله این کار را ندارید، نگران نباشید. این روزها عطاویچ با داشتن شعبه در نقاط مختلف تهران و ایران سعی کرده دسترسی مشتریان خود را به غذاهای عطاویچ راحت تر کند. شما می توانید با مراجعه حضوری به شعبه نزدیک خود غذا را سفارش دهید و یا وارد سایت عطاویچ شده و سفارش خود را بصورت اینترنتی ثبت کنید.

سفارش پیتزا به صورت آنلاین یکی از ساده ترین راه ها برای خرید این غذای لذیذ است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا