اخبار اقتصادی

قیمت دلار امروز ؛ دلار زیر 50 هزار تومان معامله شد

قیمت دلار - قیمت دلار امروز ؛ دلار زیر 50 هزار تومان معامله شد

قیمت دلار امروز

دلار در بازار آزاد، امروز به ۴۹,۷۸۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۴۴ درصدی داشته است.

دلار در صرافی ملی، امروز به ۴۲,۹۴۲ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۴ درصدی داشته است.

دلار در بازار متشکل در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۱ تومان کاهش، ۴۲,۹۴۲ تومان نرخ گذاری شد.

دلار در سامانه سنا، امروز به ۴۲,۹۴۲ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۰۴ درصدی داشته است.

دلار کانادا در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۶۵ تومان کاهش، ۳۷,۲۰۵ تومان نرخ گذاری شد.

بازار ارز بازاری است که در آن پول ملی کشورها با یکدیگر تبادل می‌شود. نرخ تبدیل معیاری است که بر پایه آن پول رایج کشورها با یکدیگر مبادله می‌شود. وجود بازار ارز و اطلاعاتی که در آنجا جریان می‌یابد امکان انجام مبادلات بازرگانی و مالی را در نقاط مختلف جهان با استفاده از پول‌های متفاوت فراهم می‌سازد. همچنین یکی از ریسک‌های اصلی تجارت خارجی ریسک مربوط به تغییرات نرخ ارز می‌باشد.

اکثر کشورهای جهان ارز یا واحدپول ویژه خود را تعریف کرده‌اند، برخی از کشورها نیز از واحدهای پولی مهم دنیا برای دادوستدهای داخلی خود بهر می‌گیرند، در حال حاضر به غیر از ایالات متحده آمریکا، 27 کشور دیگر نیز دلار آمریکا را به عنوان واحد پول خود انتخاب کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به زیمبابوه، پرتوریکو، جامائیکا و… اشاره کرد. در مبادلات اقتصادی بین‌المللی از ارزهای مهمی چون دلار یا یورو استفاده می‌شود. در ایران ارز به مفهوم واحد پول سایر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین و پرکاربردترین ارزها در بازار ایران دلار آمریکا، یورو، یوآن چین، درهم امارات و لیر ترکیه است. این ارزها بخش عمده داده و ستد بازار ارز ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت هر دلار آمریکا در روز گذشته پس از ماه‌ها انتظار برای مدتی به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت و سرانجام در پایان معاملات به ۵۰ هزار تومان رسید که پایین‌ترین قیمت دستکم در ۳۰ روز گذشته به شمار می‌رود. اما آیا این روند حفظ خواهد شد و حتی ممکن است قیمت دلار بازهم پایین‌تر بیایید؟

به گزارش همشهری، اصرار بانک مرکزی بر استمرار سیاست تثبیت اقتصادی با مداخله حداکثری در بازار ارز از یک سو و البته کاهش محسوس انتظارات تورمی و تضعیف انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز باعث شده تا فعلا قیمت هر دلار آمریکا به دامنه مطلوب این بانک برسد.

رفت و برگشت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان | قیمت دلار پایین‌ تر می‌آید؟

البته سیاست انقباضی پولی بانک مرکزی هم مزید بر علت شده چرا که نرخ رشد نقدینگی به هدف‌گذاری دولت رسیده که می‌تواند پیام‌آور کاهش تدریجی نرخ تورم باشد. در حالی که برخی گزارش‌های از داد و ستد دلار آمریکا در محدوده ۴۹ هزار تومان در روز گذشته دارد، چشم‌انداز آینده قیمت دلار تا اندازه زیادی به وضعیت بودجه دولت، سیاست‌های ارزی و پولی و بانکی بانک مرکزی و البته متغیرهای روانی دارد. این در حالی که برخی تحلیل‌گران همچنان احتمال افزایش اندک قیمت ارز را با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری میلادی و افزایش تقاضای فصلی را رد نمی‌کنند اما بعید است در کوتاه‌مدت شوک قیمتی رخ دهد.

قیمت دلار

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا