سایر

تلفن ابری نسل جدید سیستم های voip و سانترال

تلفن ابری یا همان تلفن اینترنتی امروزه بین کسب و کار ها ترند شده و نیاز اصلی هر شرکت شده اما تلفن ابری چیست و چطور به این سرعت جایگزین سیستم های سنتی سانترال و مرکز تلفن ویپ محلی شد؟

در این مقاله قصد داریم توضیح بدیم که تلفن ابری چه مزایا و چه معایبی دارد و همینطور هر چیزی که درباره بایدها و نبایدهای تلفن ابری و اینترنتی بدانید را توضیح خواهیم داد.

رپورتاژ آگهی - تلفن ابری نسل جدید سیستم های voip و سانترال

تلفن اینترنتی جوان تل نسل جدید سیپ ترانک مخابراتی

تلفن اینترنتی همانطور که از نامش پیداست از طریق اینترنت کار میکند و این موضوع بین تمامی خدمات جدید جا افتاده که هر سرویسی از طریق شبکه و یا اینترنت در اختیار مشتری قرار بگیرد علت هم کاملا مشخص است فکر کنید شما در یک شرکت فعالیت دارید و نیاز به چندین و چند سیستم و پلتفرم دارید اگر قرار باشد تک به تک به صورت اختصاصی هر کدام نصب و راه اندازی شود هزینه زیادی باید بابت تک به تک پرداخت کنید و برای هر سرویس نیاز هست یک متخصص برای پشتیبانی محصول  استخدام کنید که اصلا یا شدنی نیست.

با خرید تلفن ابری به جای تلفن ویپ سخت افزار حذف خواهد شد و همچنین نگرانی بابت پشتیبانی سرویس نخواهید داشت چون شرکت های ارائه دهنده تلفن ابری مثل جوان تل و تل با ما و … پشتیبانی تا زمانی که سرویس ارائه می شود به مشتری می دهند و شما به کسب و کار خود می پردازید این موضوع باعث شد تا تلفن ابری و اینترنتی با یک دهم هزینه راه اندازی ویپ در محل انجام شود و کمتر از یک روز کاری تحویل شود و این موضوع به شدت برای کسب و کار ها جذاب شد.

چالش های تلفن ابری

تلفن ابری هم مثل هر تکنولوژی یکسری چالش ها و معایب دارد که در اوایل به شدت اذیت کننده بود اما به تدریج با توسعه و افزایش یک سری موارد این چالش ها به حداقل رسید.

به طور مثال قطعی و وصلی اینترنتی مشکل از دست رفتن تماس ها رو داشت اما کم کم با افزایش کیفیت اینترنت و جا به جایی این سرویس ها از اینترنت به اینترانت کیفیت به نسبت بهتر شد و راهکار جایگزین در نظر گرفته شد یعنی دایورت تماس در مواقع آفلاین بودن.

قطعی زمان مشکل دار بودن اینترنتی

تماس آفلاین زمانی اتفاق خواهد افتاد که داخلی مورد نظر اینترنت نداشته باشد خب این موضوع تا حد زیادی مشکل سمت قطعی اپراتور را حل خواهد کرد.و یکی از چالش های تلفن ابری حل خواهد شد

سخت بودن استارت اولیه و کانفیگ اولیه تلفن ابری

خیلی از اپراتور ها ترس اینو دارند ست کردن داخلی ها سخت باشه و یا پشتیبانی سخت باشه اما در حال حاضر خیلی راحت با یک کلیپ آموزشی مشکل رفع خواهد شد و به راحتی با دیدن کلیپ 2 دقیقه ای قابل استفاده خواهد بود.

مالکیت خط تلفن ابری و نگرانی از دست دادن شماره

یکسری شرکت ها خطوط 5 رقمی دریافت می کردند و این خط را به 999 نفر واگذار میکردند این موضوع باعث می شد که زمانی که تمدید نشد خط به نفر دیگری تعلق بگیرد همچنین خطوط قبل از شما و بعد شما در اختیار نفر دیگری قرار میگرفت اما با گذشت زمان و ارائه شماره تلفن اینترنتی شرکت هایی مثل آسیاتک، شاتل پیشگامان و … این نگرانی از بین رفت چون مثل سایر خطوط خط با مالکیت شما ثبت خواهد شد.

هزینه سالانه تلفن ابری

هزینه سالانه تلفن ابری برای بعضی شرکت ها منطقی نیست اما اگر بررسی کنید میبینید هزینه نگهداری سرور و راه اندازی سمت خود مخاطب خیلی بیشتر از هزینه ناچیز تلفن ابری می باشد.

رپورتاژ آگهی - تلفن ابری نسل جدید سیستم های voip و سانترال

مزایای تلفن ابری و تلفن اینترنتی

پرداخت به ازای استفاده و نیاز شما

شما برای راه اندازی تلفن ویپ در محل حتما نیاز به استفاده از تجهیزات و نرم افزار و پشتیبانی هستید در صورتی که شاید نیاز شما با یک منشی گویا و یکی دو عدد داخلی بر طرف شود برای اینکار شما اگر در محل راه اندازی کنید هزینه زیادی باید متحمل بشید که نه منطقی می باشد و نه مورد نیاز شماست.با پرداخت اشتراک تلفن اینترنتی و ابری می توانید به میزان نیاز خود پلن خریداری کنید که هزینه بسیار ناچیز است.

عدم نیاز به سخت افزار

با توجه به ابری بودن سرویس تلفن ابری سایت هایی مثل جوان تل و تل با ما و… نیاز به سخت افزار ندارید و با یک تلفن موبایل ی لپ تاپ می توانید به صورت نرم افزاری از سیستم تماس ورودی و خروجی داشته باشید.

راه اندازی سریع

با خرید تلفن ابری و انتخاب شماره تلفن بعد از تکمیل مدارک کلا یک روز کاری زمان نیاز دارید.در صورتی که در مرکز تلفن های اختصاصی و لوکال حداقل 5 روز زمان برای خرید تجهیزات و نصب سیستم زمان نیاز دارید.

عدم نیاز به پشتیبانی یا نفر آی تی

در سیستم های تلفن ویپ محلی یا سیستم های سانترال برای تغییرات و مشکلات نیاز به ای تی من دارید یا باید نفر استخدام کنید درگیر بیمه حقوق و… خواهید شد یا نفر دورکار قرارداد ببنیدید که تاخیر در پشتیبانی خواهید داشت در صورتی که در تلفن های ابری خیلی راحت شما می توانید با ثبت تیکت یا تماس تلفنی با پشتیبانی محصول مشککل خود را برطرف کنید.

قابلیت ارتقا به راحتی و بدون قطعی

شما با خرید تلفن ابری خیلی راحت می توانید در لحظه در صورت نیاز پلن خود را آپگرید کنید و بدون قطعی و نگرانی امکانات خود را افزایش دهید

توی این مقاله به امکانات کامل ویپ نمیپردازیم فقط علت بولد شدن و همه گیر شدن تلفن ابری توضیح داده شد اما جهت اطلاع بیشتر راجع به سیستم تلفن ابری امکانات لیست شده اند و شما می توانید لیست امکانات را مشاهده کنید.

رپورتاژ آگهی - تلفن ابری نسل جدید سیستم های voip و سانترال
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا