سایر

مقایسه 3 برند مطرح در اتوماسیون صنعتی

رپورتاژ آگهی - مقایسه 3 برند مطرح در اتوماسیون صنعتی

یکی از دغدغه‌های هر اتوماسیون کار و مهندس برقی، پیدا کردن نمایندگی‌های اتوماسیون صنعتی و ارائه خدمات و پشتیبانی‌های سریع است. هر اتوماسیون کاری نیاز دارد که برای دریافت بهترین خدمات اتوماسیون صنعتی به یک نمایندگی مراجعه کند. گاهی اوقات ممکن است یک شرایطی به وجود بیاید و نیاز فوری برای انواع خدمات از جمله فروش تجهیزات، تعمیرات، راه اندازی و نصب پروژه باشد. برای هرپروژه با توجه به نیاز پروژه، برندهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به مقایسه این سه برند در اتوماسیون صنعتی با توجه به استفاده از می‌پردازیم.

کدام برند‌ها در بازار ایران پرطرفدار هستند؟

استفاده از اتوماسیون صنعتی باعث کاهش دادن نیروی انسانی می‌شود و راندمان و بازده کاری افزایش پیدا می‌کند. بازار تجهیزات اتوماسیون صنعتی بسیار داغ است و رقابت بالایی بین برندها وجود دارد. همه برندها و کمپانی‌ها معروف نیستند که از بین آن‌ها بهترین و برترین‌ها رو معرفی می‌کنیم.

برند دلتا (Delta)

شرکت تایوانی دلتا در سال 1971 تاسیس شد دلتا همه تجهیزات و محصولات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی را دربرمی‌گیرد. شرکت دلتا به دنبال انرژی پاک و تولید آن است. این برند در ایران و کشورهای آسیایی طرفدارهای زیادی دارد. از بین برندهای مطرح در بازار ایران و مخصوصا لاله زار تهران، دلتا باصرفه‌تر و اقتصادی‌تر است اما برند دلتا برای پروژه‌های خیلی پیشرفته‌ صنعتی استفاده نمی‌شود.

خرید محصولات و تجهیزات دلتا

محصولات دلتا همه‌ی تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی را دربرمی‌گیرد. تمامی محصولات دلتا از قبیل پی ال سی، HMI (اچ ام آی)، اینورتر، سروو، کارت‌های توسعه، کارت کنترل دما، کارت شبکه و منبع تغذیه را شامل می‌شوند و از نظر موجودی قطعات نیز بسیار وضعیت مناسبی دارند.

شرایط تعمیرات تجهیزات دلتا

هنگام خرابی محصولات دلتا، یکی از نیاز‌های اساسی تعمیرات تجهیزات است. زمانی‌که یکی از قطعات اینورتر دلتا خراب شد، به علت گران بودن تجهیزات نتوانستیم مجددا خریداری کنیم. واحد تعمیرات نیک صنعت توانست قطعات و تجهیزات ما را تعمیر کند. نمایندگی دلتا در تهران نیک صنعت با علم روز در تعمیرات، قطعات خرابی در اینورتر را تعمیر کرد تا کمترین هزینه را پرداخت کنیم.

برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی تجهیزات دلتا

یادگیری برند دلتا بسیار راحت‌تر است و پس از یادگیری با پروژه‌های کوچک شروع کنید تا روز به روز پیشرفت کنید. با شرکت در دور‌ه‌های آموزشی، پی ال سی و HMI دلتا را یاد بگیرید و پروژه‌های خود را طراحی کنید و به درآمد خوبی برسید. با انواع زبان‌های برنامه نویسی Ladder و STL آشنا می‌شوید. زمانی آموزشی بازدهی مفیدی دارد که هم کار برنامه نویسی را یاد بگیرید و هم کارعملی و سخت افزاری را انجام دهید. پشتیبانی دائمی آموزش یکی از نکات مهمی است که باید قبل از شرکت در دوره‌های آموزشی آن را بدانید. می‌توانید دوره‌های زیر را در شرکت نیک صنعت شرکت کنید؛ ازجمله دوره‌های مقدماتی و پیشرفته PLC و HMI، دوره درایوC2000، دوره شبکه‌ی modbus و دوره سروو A2 وB2 دلتا را برگزار می‌کند.

نصب و راه اندازی تجهیزات دلتا

امروزه در کشور پروژه‌های اتوماسیون صنعتی، رشد زیادی داشته است و از برند دلتا به علت مقرون به صرفه بودن آن و همچنین کیفیت مطلوب، زیاد استفاده می‌شود.

برند زیمنس Siemens

زیمنس در سال 1847 در کشور آلمان تاسیس شد. زیمنس یکی از معروف‌ترین‌ها و بهترین‌ها در زمینه محصولات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی است. زیمنس در مقایسه با دلتا برای پروژه‌های خیلی پیشرفته و سنگین استفاده می‌شود. از لحاظ قیمتی محصولات زیمنس گران‌تر از دلتا است.

خرید محصولات تجهیزات زیمنس

زیمنس همه‌ی تجهیزات و محصولات ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی را دربرمی‌گیرد. تمامی محصولات در نیک صنعت دارای گارانتی هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بعضی از محصولات زیمنس که توسط نیک صنعت به فروش می‌رسند. از قبیل پی ال سی زیمنس، HMI (اچ ام آی) زیمنس، اینورتر زیمنس، سروو زیمنس، کارت‌های توسعه زیمنس، کارت کنترل دما زیمنس، کارت شبکه زیمنس و منبع تغذیه زیمنس را شامل می‌شوند. قیمت محصولات زیمنس گران‌تر از دلتا است.

شرایط تعمیرات تجهیزات زیمنس

هنگام خرابی تجهیزات زیمنس، یکی از نیاز‌های اساسی تعمیرات تجهیزات است. زمانی‌که یکی از قطعات زیمنس ما خراب شد، به علت گران بودن تجهیزات و وارداتی بودن نتوانستیم مجددا خریداری کنیم. پس مطمئن‌ترین و باصرفه‌ترین راه تعمیرات تجهیزات است.

یادگیری کار با تجهیزات زیمنس

یادگیری برند زیمنس نسبت به دلتا، کمی سخت‌تر است و پس از یادگیری، با پروژه‌های کوچک شروع کنید و پله پله مهارت‌های خود را افزایش دهید. با شرکت در دور‌ه‌های آموزشی، پی ال سی و HMI دلتا را یاد بگیرید و پروژه‌های خود را طراحی کنید و به درآمد خوبی برسید. با انواع زبان‌های برنامه نویسی Ladder و STL و FBD آشنا می‌شوید. زمانی آموزشی بازدهی مفیدی دارد که هم کار برنامه نویسی را یاد بگیرید و هم کارعملی و سخت افزاری را انجام دهید. پشتیبانی دائمی آموزش یکی از نکات مهمی است که باید قبل از شرکت در دوره‌های آموزشی آن را بدانید. نیک صنعت به عنوان نماینده‌ زیمنس، کلاس مقدماتی و پیشرفته پی ال سی S7-1200 زیمنس، کلاس مقدماتی و پیشرفتهPLC S7-300 SIEMENS، کلاس مانیتورینگ WINCC زیمنس، کلاس درایو سینامیکس S120 و کلاس درایو سیموشن D را برگزار می‌کند.

نصب و راه اندازی تجهیزات زیمنس

امروزه در کشور پروژه‌های پیشرفته اتوماسیون صنعتی از زیمنس استفاده می‌کنند و همه خدمات نصب و راه اندازی را در محل کارخانه انجام می‌دهد.

شرکت اینوت

اینوت در کشور چین تاسیس شد و این شرکت تجهیرات با کیفیت بالا و قیمت رقابتی دارای محبوبیت بالایی است. از محصولات شرکت اینوت فقط اینورترها وارد ایران می‌شوند.

خرید تجهیزات اینوت

همه‌ی محصولات اینوت از جمله قطعات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی را دربرمی‌گیرد. در ایران فقط درایو اینوت را نمایندگی اینوت به فروش می‌رساند. محصولات اینوت با کد GD شروع می‌شوند از جمله می‌توان به درایو GD10 اینوت، درایو GD20 اینوت، درایو GD200A اینوت، درایو GD270 اینوت، درایو GD350A اینوت، درایو GD200L اینوت را نام برد. تمامی محصولات در نیک صنعت دارای گارانتی هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

شرایط تعمیرات تجهیزات اینوت

به دلیل وجود نمایندگی در ایران، تجهیزات این محصول نیز از نظر خدمات تعمیرات بسیار غنی هست و قطعات آن در بازار موجود می‌باشند.

نصب و راه اندازی تجهیزات اینوت

امروزه در کشور پروژه‌های اتوماسیون صنعتی، رشد زیادی داشته است و خدمات نصب و راه اندازی تجهیزات اینوت مورد استقبال قرار گرفته است.

نتیجه گیری

در بازار اتوماسیون صنعتی، گزینه‌های بسیار زیادی برای خرید تجهیزات هستند و خب هر یک نیز یک سری خوبی‌ها و بدی‌ها دارند و باید در هنگام خرید، با توجه به نیاز پروژه، بهترین پروژه را انتخاب نمود، در این مقاله ما سه برند پرطرفدار بازار ایران را در چند سال گذشته بررسی کردیم اما مسلما برند‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند گزینه مناسبی برای بررسی باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا