سایر

اهمیت قفل گاوصندوق | بررسی انواع قفل های ایمن و استاندارد

رپورتاژ آگهی - اهمیت قفل گاوصندوق | بررسی انواع قفل های ایمن و استاندارد

انواع قفل های استاندارد گاوصندوق را بشناسید و با معیارهای انتخاب یک قفل ایمن، ضد سرقت و مطمئن برای گاوصندوق آشنا شوید تا از مدارک و دارایی های خود محافظت کنید.

قفل گاوصندوق نخستین راه محافظتی امنیتی و نفوذ آن است. انتخاب قفل گاوصندوق از این جهت حائز اهمیت است که به لحاظ امنیتی موجب شده تا شرکت‌های مختلفی تنها بر روی تولید قفل متمرکز شوند تا بتوانند محصولاتی با کیفیت و با ضریب امنیتی بالایی بسازند. 

این نکته تاکنون موجب گردیده است تا قفل‌های مختلفی اعم از اسکنر، عددی، اثر انگشتی، عنبیه و یا حتی قفل‌های پیشرفته‌تر و ترکیبی طراحی و تولید شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی دارند. 

نخستین گاوصندوق‌هایی که ساخته شدند از قفل‌های کلیدی بود که در دوران خود بسیار امن و ایمن بودند، اما با گذشت زمان و با توسعه و پیشرفت‌های این صنعت، تحولات عظیمی در این دستگاه‌ها شکل گرفت.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که برخلاف بیشتر صنایع قفل‌های کلیدی به طور کامل از خط تولید حذف نشده‌اند. با افزایش کیفیت و تلفیق آن‌ها با قفل‌های جدید، یک ترکیب امن را به وجود آوردند که همواره شاهد افزایش مشتریان هستیم. 

رپورتاژ آگهی - اهمیت قفل گاوصندوق | بررسی انواع قفل های ایمن و استاندارد

مهم‌ترین معیارهای یک گاوصندوق امن

یک گاوصندوق امن معیارهای زیر را دارد که عبارت است از:

  1. زبانه‌ها
  2. لولاها 
  3. جنس، ضخامت بدنه و مواد بین دو جداره
  4. طراحی قالب درب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. زبانه‌ها

نخستین معیار گاوصندوق امن که می‌بایستی تمامی جوانب آن سنجیده شود، نوع، جنس، تعداد و قطر زبانه‌های گاوصندوق می‌باشد. با توجه به اینکه گاوصندوق‌ها دارای دو دسته زبانه ثابت و متحرک می‌باشند، زبانه‌های ثابت شامل سراسری و مقطعی است. میزان ضخامت و قطر زبانه هر چقدر بیشتر باشد طبیعتاً بهتر است. 
در زبانه‌های ثابت، زبانه‌های سراسری بسیار ایمن می‌باشند به ویژه اگر از فولاد ساخته شده باشند. 

2. لولاها 

دومین معیار برای خرید گاوصندوق توجه به لولاها و طراحی آن‌ها است.
 لولا‌هایی که از جنس فولاد ساخته شده‌اند به صورت مخفی طراحی شده‌اند تا از امنیت فوق‌العاده‌تری برخوردار باشند و امکان صدمه رسیدن به آن را به حداقل برساند. 

3. جنس، ضخامت بدنه و مواد بین دو جداره

جنس، ضخامت بدنه و مواد عایق بین دو جداره اساسی‌ترین جزء در تامین امنیت گاوصندوق است. هر چه میزان فولاد آلیاژ استفاده شده و ضخامت بدنه گاوصندوق بیشتر باشد قطعا دوام آن افزایش خواهد یافت. 
در خصوص عایق بین دوجداره خوب است بدانید که این عایق‌بندی در مقاومت محصول در هنگام آتش سوزی، آسیب‌های فیزیکی و دریل بسیار تاثیرگذار است. در بیشتر محصولات بین دوجداره، با سیمان پر شده است که اصلا توصیه نمی‌شود. 

4. طراحی قالب درب

قالب درب گاوصندوق ضد سرقت به طور پلکانی طراحی می‌شود تا محصولات در مقابل دریل مستحکم باشند. 

انواع سیستم قفل گاوصندوق

به طور کلی 3 مدل سیستم قفل گاوصندوق وجود دارد حتی قدرتمندترین و ایمن‌ترین سیستم رمزنگاری گاوصندوق‌های دنیا نیز از این سه مدل مستثنی نیستند که عبارتتد از:

  1. سیستم مکانیکی 
  2. سیستم قفل دیجیتالی 
  3. قفل‌های ترکیبی 

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سیستم مکانیکی 

قفل‌های مکانیکی نخستین سیستم امنیتی گاوصندوق محسوب می‌شوند. البته این نکته به این معنا نیست که این نوع قفل‌ها منسوخ شده‌اند و دیگر هیچ کاربردی ندارند. 
در واقع قفل‌های مکانیکی کلیدی و اهرم دار یا قفل‌های چرخشی در محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
این مدل سیستم قفل امروزه به عنوان قفل مکانیکی در محصولات کاربرد دارد.

رپورتاژ آگهی - اهمیت قفل گاوصندوق | بررسی انواع قفل های ایمن و استاندارد

2. سیستم قفل دیجیتالی 

امروزه قفل‌های دیجیتال به روزترین و پیشرفته‌ترین سیستم قفل گاوصندوق به حساب می‌آیند. این سیستم دارای 4 مدل است اعم از اثر انگشتی، تشخیص چهره، کیبوردی و رمزهای عددی. 
در واقع قفل‌های دیجیتالی این قابلیت رو دارند تا به خوبی پاسخگوی مشکلات قفل‌های مکانیکی باشند. 
افزایش سرعت در باز کردن درب، سهولت در فرایند تغییر رمز، امکان چند کاربره بودن، عدم نیاز به کلید و همچنین افزایش امنیت از مزایای قفل‌های دیجیتال است که بسیار پرطرفدار می‌باشند.
قفل‌های دیجیتال تنوع بی‌نظیری دارند و هر کدام از آن‌ها برحسب میزان امنیت، کاربرد و قیمت دسته‌بندی می‌شوند. 
انتخاب انواع سیستم‌های قفل دیجیتال بسته به نیاز مشتری و سطح انتظارات آن دارد. 

1) سیستم قفل اثر انگشتی

اگر فردی مسن از گاوصندوق استفاده می‌کند بهترین سیستم امنیتی، قفل‌های دیجیتالی اثر انگشتی یا تشخیص عنبیه است.

زیرا دیگر نیازی نیست نگران فراموش کردن رمز عبور باشد یا دیگر دغدغه گم شدن کلید را نخواهد داشت. 

2) قفل‌های تشخیص عنبیه

یکی دیگر از انواع سیستم‌های قفل دیجیتال، سیستم رمزنگاری با استفاده از کدهای ژنتیکی است. الگوی قرینه هر فردی درست شبیه به اثر انگشت منحصر به فرد است. 
همواره سیستم‌های اسکنر عنبیه در سطح گسترده تولید نمی‌شوند، لذا ثابت شده است که به لحاظ امنیتی بالغ بر 10 برابر دقیق‌تر از قفل‌های اثر انگشتی می‌باشند. در واقع قفل‌های تشخیص عنبیه مجهز به حرکات مشخص عنبیه هستند. این ویژگی در قفل‌های اسکنر عنبیه موجب گردیده است تا احتمال سو استفاده از این سیستم‌ها به حداقل برسد. قفل اسکنر عنبیه یک قفل بیومتریک است که از نظر امنیتی در رتبه اول قرار دارد. 

3) قفل‌های کیبوردی 

این سیستم قفل با وارد کردن اعداد بین 4 تا 16 رقمی زیر مجموعه قفل‌های دیجیتالی قرار دارد. قفل‌های کیبوردی بیشتر بر روی قفل‌های ارزان قیمت اجرا می‌شوند. این سیستم قفل بسیار رایج است و بیشترین تقاضا را دارد.

3. قفل‌های ترکیبی 

قفل‌هایی که از ترکیب قفل‌های دیجیتالی و مکانیکی طراحی شده‌اند به لحاظ امنیتی نسبت به سایر گاوصندوق‌های دیگر از ضریب بالایی برخوردار هستند.

نکات مهم برای انتخاب قفل گاوصندوق 

مهم‌ترین بخش هر سیستم امنیتی مانند گاوصندوق قفل آن است، لذا با توجه به نکات زیر می‌توانید قفل مناسب‌تری را برای دستگاه خود از مراکز فروش گاوصندوق انتخاب کنید: 

  1. در صورتی که هر روز به محتویات داخل گاوصندوق نیاز دارید بهترین گزینه انتخاب گاوصندوق با قفل دیجیتال است. 
  2. چنانچه نیاز به امنیت بالایی دارید، بایستی گاوصندوق‌هایی با قفل‌های ترکیبی یا اثرانگشتی انتخاب کنید. 
  3. اگر برای محیط‌های صنعتی و کارگاهی گاوصندوق استفاده می‌کنید قفل‌های مکانیکی برای شما مناسب هستند.

برای تهیه‌ی انواع مختلف گاوصندوق استاندارد و مدل‌های مختلف قفل گاوصندوق می‌توانید از طریق شماره‌ی 09124176331 با همکاران ما در فروشگاه گاوصندوق بازار تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا