اخبار سیاسی

فیلم جدید رزمایش سپاه مرز رود ارس؛ رزمایش نیروی زمینی سپاه امروز اردبیل

رزمایش سپاه پاسداران امروز در مرز ارس که در ادامه فیلم رزمایش نیروی زمینی سپاه را ببینید

کلیدواژه ها: رزمایش جدید سپاه پاسداران امروز 1401 ، فیلم رزمایش سپاه ارس ، رزمایش نیروی زمینی سپاه امروز آذربایجان شرقی اردبیل ۱۴۰۱

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - فیلم جدید رزمایش سپاه مرز رود ارس؛ رزمایش نیروی زمینی سپاه امروز اردبیل

به گزارش سرویس اخبار راشدون ؛ از امروز به مدت سه روز رزمایش نیروی زمینی سپاه در مرز رود ارس استان آذربایجان شرقی اردبیل برگزاری خواهد شد که در ادامه می توانید کلیپ ویدیو و فیلم رزمانیش سپاه امروز را ببینید.

رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه، مرحله اصلی این رزمایش از صبح امروز (دوشنبه 25 مهر)‌ با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار عباس نیلفروشان معاونت کل عملیات سپاه پاسداران، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ارس آغاز شد.‌ این رزمایش با محوریت قرارگاه عاشورا نیروی زمینی سپاه و در استان‌های اردبیل و آذربایجان‌شرقی و به مدت سه روز انجام می‌شود و قرار است در این رزمایش برای نخستین بار عملیات نصب پل شناور بر روی رودخانه ارس جهت تردد ادوات و تجهیزات نظامی انجام شود.

ویدیو شماره یک: فیلم رزمایش نیروی زمینی سپاه در مرز رود ارس اردبیل

ویدیو شماره دو : فیلم رزمایش سپاه امروز

فرمانده نیروی زمینی سپاه: منتظر باشید؛ در ۲ روز آینده شاهد اوج عملیاتی سپاه خواهیم بود

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره مراحل دومین روز از این رزمایش اظهار کرد: ما امروز برنامه ستون‌کشی و استقرار نیروهای خودمان را در منطقه رزمایش داریم که این بخش از ساعت ۶ صبح آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - فیلم جدید رزمایش سپاه مرز رود ارس؛ رزمایش نیروی زمینی سپاه امروز اردبیل

وی افزود: عملیات‌های پیش‌بینی شده برای روز سوم نیز طبق برنامه از صبح فردا (چهارشنبه ۲۷ مهر) انجام می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه در چه روزی به اوج خود خواهد رسید، بیان کرد: هر روز این رزمایش اوج آن است. دیروز که تجمع نیروها و تجهیزات را شاهد بودیم یک اوج بود و امروز هم که شاهد اعزام تجهیزات و ستون‌کشی به منطقه رزمایش هستیم.

وی ادامه داد: ستون‌کشی یکی از مراحل بسیار سخت رزمایش است، ‌چرا که تجهیزات باید با یک نظم خاصی از محورها و جاده‌ها عبور کنند که ملاحظات خاص خود را دارد و تا عصر امروز نیز به لطف خدا به سلامتی انجام خواهد شد.

سردار پاکپور با بیان اینکه در دو روز آینده شاهد اوج عملیاتی رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه خواهیم بود، گفت: فردا یگان های زرهی، نیروی مخصوص، بالگردها و پهپادها رزمی وارد عمل خواهند شد.

رزمایش اقتدار در منطقه عمومی ارس با محوریت قرارگاه عاشورا نیروی زمینی سپاه، در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - فیلم جدید رزمایش سپاه مرز رود ارس؛ رزمایش نیروی زمینی سپاه امروز اردبیل

رزمایش سپاه در ارس

از آغاز جنگ قره‌باغ سه رزمایش در این منطقه برگزار شده است اما وسعت جغرافیایی این رزمایش تمام نوار مرزی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی را در بر می‌گیرد درحالی که رزمایش های قبلی در وسعت جغرافیایی کمتر بود.

وی افزود: حجم نیرو و تجهیزات گسترده‌تر از رزمایش قبلی است؛ همچنین برای اولین بار نصب پل شناور به‌روی ارس برای انتقال تجهیزات و نیرو صورت می‌پذیرد و احتمالاً طی روزهای‌ آینده این پل نصب می‌شود و تمرین انتقال تجهیزات انجام می‌شود. سناریوهای دفاعی و امنیتی توأمان انجام می‌شود.

این رزمایش در حالی‌برگزار می‌شود که هفته گذشته آقای رئیسی و رئیس‌جمهور آذربایجان الهام علی‌اف دیداری داشتند و گفتند جمهوری اسلامی هیچ تغییری در مرزها و ژئوپولیتیک منطقه قبول نمی‌کند و در صورتی که این اتفاق بیفتد با قدرت پاسخ می‌دهد و باید دید بعد این رزمایش موضع کشورهای منطقه چه خواهد بود.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا