سایرسفر و گردشگری

بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری + نکات سفر

گردشگری, سفر - بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری + نکات سفر

فصل بهار فصلی پر از زیبایی و رنگارنگ است که دل هر کسی را می‌برد. معمولا در فصل بهار تعداد سفرها بیشتر شده و مقاصد نابی هم برای سفر وجود دارد. حال اگر شما هم در فصل بهار قصد سفر دارید؛ اما نمی‌دانید به کدام مقاصد بروید، در ادامه مطلب با 10 مقصد برتر برای سفر در فصل بهار آشنا م‌شویم. به علاوه نحوه رزرو هتل، خرید بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار را در این مطلب بررسی می‌کنیم.

در بهار کجا بریم؟

اگر در فصل بهار نمی‌دانید به کجا سفر کنید؛ این مطلب مخصوص شماست. فصل بهار به قدری زیباست که سفر به هر نقطه از ایران زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ اما برخی از مقاصد جزو مقاصد نابی هستند که با سفر به آن‌ها حسابی حال و هوای‌تان عوض می‌شود. برای مثال در اردیبهشت ماه می‌توان به ترکمن صحرا رفت و از سرسبزی بی‌نظیرش نهایت لذت را برد. در فروردین ماه می‌توان به جزیره زیبای قشم و کیش رفت و از تفریحات آبی حظ برد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با 10 مقصد برتر بهاری آشنا شویم.

معرفی 10 مقصد برتر بهاری

جای جای کشور ایران زیبایی‌های بی‌نظیری دارند؛ اما برخی از مقاصد هستند که در فصل بهار حسابی دلبری می‌کنند. بیایید تا با 10 مقصد برتر در کشور ایران برای سفر در فصل بهار آشنا شویم.

1- اشکورات

معمولا شمال ایران مقصدی است که در هر فصلی از سال می‌توان به آن سفر کرد؛ اما اشکورات در رودسر استان گیلان در فصل بهار واقعا معرکه است. زیبایی‌های اشکورات در فصل بهار مخصوصا در اردیبهشت ماه حال و هوای هر کسی را عوض می‌کند. برای سفر به اشکورات، می‌توانید با خودروی شخصی خودتان بروید. به علاوه اگر قصد سفر دسته جمعی به اشکورات را دارید، می‌توانید خرید بلیط اتوبوس را از سایت‌های معتبر گردشگری انجام دهید.

2- اسالم به خلخال

جاده زیبای اسالم به خلخال در هر فصلی از سال زیباست؛ اما زیبایی فصل بهار جاده اسالم به خلخال به فصل‌های دیگر نمی‌رسد. در خرداد ماه کنار جاده اسالم به خلخال گل‌های شقایق وحشی سر از خاک بیرون می‌آورند و با سرخی‌شان، نگاه هر بیننده‌ای را به سمت خودشان می‌کشانند. یادتان نرود که در سفر به جاده اسالم به خلخال، حتما سری هم به دریاچه نئور و تالش هم بزنید تا از زیبایی‌های کم‌نظیر تالش بی‌بهره نمانید.

گردشگری, سفر - بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری + نکات سفر

3- کرمان

از دیگر مقاصد ناب برای سفر در فصل بهار می‌توان به کرمان اشاره کرد. آب و هوای شهر کرمان در اردیبهشت و خرداد ماه واقعا عالی است. در سفر به کرمان حتما از باغ شاهزاده ماهان، بازار کرمان و حمام گنجعلی خان دیدن کنید. برای سفر به کرمان نیز می‌توانید خرید بلیط هواپیما یا خرید بلیط قطار را از سایت‌های معتبر گردشگری رزرو بلیط هواپیما انجام دهید.

4- لرستان

لرستان معروف به سرزمین آبشارها از دیگر شهرهای زیبا برای سفر در فصل بهار است. این شهر آبشارهای فوق‌العاده عالی دارد که برای آب‌تنی حسابی جان می‌دهد. پیشنهاد می‌شود در خرداد ماه به لرستان سفر کنید تا از آب‌تنی در آبشارهای لرستان نهایت لذت را ببرید. برای اقامت در لرستان هم می‌توانید روی اقامتگاه‌ها و هتل‌های لرستان حساب کنید. برای رزرو هتل می‌توانید از سایت‌های معتبر و آنلاین گردشگری کمک بگیرید.

5- کاشان

از دیگر شهرهای عالی برای سفر در فصل بهار مخصوصا در اردیبهشت ماه، می‌توان به کاشان شهر گل و گلاب اشاره کرد. در اردیبهشت ماه گلاب‌گیری شروع می‌شود که دیدن این رویداد بی‌نظیر تجربه‌ای فوق‌العاده برای‌تان می‌سازد. برای سفر به کاشان می‌توانید با اتوبوس بروید و خرید بلیط اتوبوس را از سایت‌های معتبر گردشگری انجام دهید.

6- تبریز

تبریز را به عنوان شهر اولین‌ها می‌شناسند. سفر به تبریز در فصل بهار واقعا معرکه است. در سفر به تبریز حتما از جاذبه‌هایی نظیر مسجد کبود تبریز، بازار بزرگ تبریز و موزه‌های مشروطه دیدن کنید. یادتان نرود که حتما سری به کندوان تبریز هم بزنید.

7- شیراز

شیراز جزو مقصدهای جدانشدنی برای سفر در فصل بهار به حساب می‌آید. در سفر به شیراز حتما از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همچون تخت جمشید دیدن کنید. همچنین از امتحان کردن فالوده شیرازی غافل نشوید. در شیراز اقامتگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای رزرو هتل و اقامتگاه در نظر بگیرید.

گردشگری, سفر - بهترین مقاصد برای سفرهای بهاری + نکات سفر

8- ایلام

از دیگر شهرهای زیبا در فصل بهار می‌توان به ایلام اشاره کرد. دیدن طبیعت سرسبز و جنگل‌های بلوط استان ایلام در فصل بهار قطعا شما را ذوق زده خواهد کرد. برای سفر به ایلام می‌توانید با هوایپما بروید. چرا که در سریع‌ترین زمان به ایلام می‌رسید. برای خرید بلیط هواپیما از سایت‌های به روز و آنلاین گردشگری کمک بگیرید تا خریدی به صرفه و قیمت مناسب را تجربه کنید.

9- خوانسار

خوانسار در فصل بهار پر از زیبایی‌های کم‌نظیر است که هر گردشگری را مجذوب و شیفته خودش می‌کند. خوانسار مثل خیابان ولیعصر در تهران است که درخت‌های فراوانی دارد. در فصل بهار خوانسار می‌توانید به دشت لاله‌های واژگون هم بروید و از زیبایی‌های دلبرانه‌اش نهایت لذت را ببرید.

10- استان مازندران

مازندران در هر فصلی از سال زیباست؛ اما در بهار زیبایی‌های جذاب دیگری دارد. در سفر به استان مازندران حتما به دشت دریاسر، رامسر، محمودآباد و تنکابن بروید. طبیعت سرسبز تنکابن و رامسر استان مازندران به قدری زیباست که حسابی چشم‌های‌تان را نوازش می‌دهد. برای سفر به استان مازندران، می‌توانید با خودروی شخصی خودتان بروید. همچنین برای سفری بدون دغدغه، اتوبوس جزو بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

بهترین زمان برای سفر در فصل بهار

بهترین زمان برای سفر در فصل بهار ماه اردیبهشت و خرداد است. همچنین بعد از تعطیلات عید نوروز سفر در فصل بهار جزو بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. چرا که هم آب و هوا رو به گرمی می‌رود و هم از ترافیک مسیر خسته نمی‌شوید. البته با رزرو بلیط قطار از هر ترافیکی در امان هستید. اگر می‌خواهید سفری لذت بخش را تجربه کنید یادتان باشد که در اواسط هفته در فصل بهار به سفر بروید.

در این مطلب با بهترین مقاصد سفر در فصل بهار آشنا شدیم. اگر تجربه سفر به مقاصد بکر در فصل بهار را داشته‌اید؛ لطفا نظرات خود را با ما و مخاطبان سایت به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا