سایرسفر و گردشگری

چگونه برای تعطیلات زمستانی برنامه ریزی کنیم؟

گردشگری - چگونه برای تعطیلات زمستانی برنامه ریزی کنیم؟

اولین گام برای داشتن یک سفر لذت‌بخش و راحت، برنامه‌ریزی است، این مورد برای سفرهای زمستانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چراکه شما باید وقت خود را به خوبی مدیریت کنید و همه جزییات مثل شرایط آب‌وهوایی را نیز در برنامه خود بگنجانید، به ویژه اگر دانش‌آموز یا دانشجو هستید و مدت محدودی می‌توانید از کلاس درس خود دور بمانید.

از همین رو پیشنهاد می‌کنیم برای سفرهای زمستانی جاده‌ای، مسیرهای نزدیک را انتخاب کنید و برای مسیرهای دور بلیط هواپیما بخرید. همچنین سعی کنید شرایط جوی را چک کرده و سفر خود را برای مناسب‌ترین زمان نگه دارید.

بهترین مقاصد زمستانی

تعیین مقصد در سفر زمستانی بنا به خواسته شما می‌تواند متفاوت باشد؛ یعنی اگر قصد شما از سفر در این فصل لذت بردن از تفریحات زمستانی و قدم زدن در خیابان‌های پر از برف است، می‌توانید شهرهایی را برای سفر انتخاب کنید که زمستان سرد و پربارشی دارند یا اینکه مقاصد گرمسیر با آب‌وهوای معتدل را انتخاب کنید و در دل زمستان تفریحات تابستانی انجام دهید. در ادامه چند مورد از بهترین مقاصدی که می‌توانید برای سفر زمستانی انتخاب کنید، معرفی خواهیم کرد.

گردشگری - چگونه برای تعطیلات زمستانی برنامه ریزی کنیم؟
  1. بوشهر: این شهر جنوبی ایران یکی از مناسب‌ترین مقاصد برای سفر زمستانی است که می‌توانید در ساحل زیبای آن به تماشای غروب خورشید بنشینید و زمستان را حس نکنید.
  2. کیش: جزیره کیش در هر فصل از سال می‌تواند برای سفر مناسب باشد، اما پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به این جزیره زیباست؛ چراکه خبری از گرمای طاقت‌فرسای تابستان یا سرمای سوزناک در زمستان نیست!
  3. خوزستان: خوزستان و شهرهای زیبای آن همچون دزفول، کارون، اهواز ، شوش و شوشتر از دیگر مقاصد مناسب برای سفر در فصول سرد سال هستند. می‌توانید از سایت‌های معتبر از قیمت بلیط‌ها از هر مبدا و مقصدی مثل قیمت بلیط هواپیما تهران اهواز چارتر در هر زمان از سال مطلع شده و بلیط سفر خود را به راحتی تهیه کنید.
  4. مشهد: شهر مشهد به علت وجود بارگاه امام رضا (ع) در همه فصل‌های سال مملو از مسافر است، اما شما می‌توانید برای تجربه‌ای متفاوت فصل زمستان را برای سفر به این شهر زیبا انتخاب کنید و از فضای شهری زمستانی آن و خلوت‌تر بودن حرم، لذت ببرید یا اینکه به روستای کلات در نزدیکی آن بروید و از حوضچه‌های آب گرم آن بهره‌مند شوید.
  5. قشم: همه جزایر جنوبی ایران برای سفر زمستانی مناسب هستند، به ویژه جزیره قشم که پر از جاذبه‌های گردشگری است و می‌توانید تفریحات آبی متفاوتی نیز در آن تجربه کنید.
  6. تبریز: تبریز یکی از مقاصد زمستانی مناسب برای افرادی است که می‌خواهند طعم یک زمستان واقعی را بچشند و به تفریحات زمستانی بپردازند. پیست اسکی پیام تبریز یکی از مکان‌های مناسب برای تفریحات زمستانی است که می‌توانید در سفر خود به تبریز به آنجا مراجعه کنید.
  7. چابهار و جزیره هرمز: چابهار و هرمز طبیعت بسیار زیبا و پر از رنگ دارند و برای سفر زمستانی بهترین گزینه هستند.

بهترین زمان سفر در زمستان

در حالت کلی پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر هستند؛ چراکه در این فصول سال میزان تقاضا برای سفر به نسبت کمتر است و شما برای خرید بلیط قطار یا هواپیما دچار مشکل نخواهید شد، همچنین ظرفیت هتل‎‌ها نیز مانند تابستان یا بهار به سرعت پر نمی‌شود.

کمتر بودن میزان مسافر در این فصول باعث می‌شود که هزینه‌های سفر نیز تا حدودی کمتر از تابستان و بهار باشد؛ همانطور که می‌دانید در زمان پیک سفر هزینه بلیط و رزرو هتل تا حدودی بیشتر از زمان‌های عادی است.

برای انتخاب بهترین زمان سفر در زمستان باید توجه کنید که هدف شما از سفر چیست، اگر می‌خواهید از آب‌وهوای معتدل و گرمای مناطق جنوبی ایران لذت ببرید، اواخر پاییز و هر سه ماه زمستان مناسب است. البته سفر به جنوب و جزایر جنوبی مثل کیش در فصل‌های سرد سال هزینه نسبتا بالاتری نسبت به سفر در تابستان برایتان خواهد داشت. البته در ماه اسفند که از میزان سفر کاسته می‌شود، می‌توانید با هزینه نسبتا کمتری سفر خود را مدیریت کنید.

برای سفر به مناطق سردسیری و بهره‌مندی از تفریحات برفی می‎‌توانید شرایط آب‌وهوایی را چک کنید و در زمانی که بارش برف پیش‌بینی شده باشد، به آن شهر سفر کنید.

فصل زمستان برای دانش آموزان و دانشجویان فصل امتحانات است و شما می‌توانید برای تلطیف روحیه کودکان یا خودتان، بعد از تمام شدن امتحانات با تهیه بلیط، از سایت رزرو بلیط هواپیما ، بلیط اتوبوس یا بلیط قطار یک سفر زمستانی ترتیب بدهید.

گردشگری - چگونه برای تعطیلات زمستانی برنامه ریزی کنیم؟

نکات مهم برای سفرهای زمستانی

نکات مهم برای سفرهای زمستانی بیشتر به مسائل ایمنی مربوط می‎‌شود؛ یعنی اینکه شما در صورت سفر جاده‌ای با خودرو شخصی حتما زنجیرچرخ، مواد غذایی و لباس گرم به همراه داشته باشید. همچنین خودرو خود را چک کنید که برف‌پاک‌کن‌ها، سیستم گرمایشی و بخاری، چراغ‌ها و… به خوبی کار کنند.

در صورتی که قصد تهیه بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار دارید، بهتر است شرایط جوی را مدنظر قرار دهید و بلیط خود را برای بازه زمانی که بارش‌های شدید پیش‌بینی نشده است، تهیه کنید.

همچنین پیش از آغاز سفر وضعیت محل اقامت خود را مشخص کنید و رزرو هتل را به لحظه آخر موکول نکنید. شاید فکر کنید که به‌ خاطر پیک سفر نبودن فصل زمستان می‌توانید در هر زمانی هر اتاقی را که بخواهید رزرو کنید اما اینگونه نیست و امکان پر شدن ظرفیت هتل‌ها وجود دارد.

مطلب فوق درباره‌ مقاصد مناسب سفرهای زمستانی، نکات مهم و بهترین زمان برای سفر در زمستان است. مطالعه این مطلب راهنمایی است برای شما تا مقصد مناسبی برای سفر خود انتخاب کنید و نکات مهمی که برای سفر زمستانی فراموش کرده‌اید به شما یادآوری شود.

یادتان باشد در هر زمانی می‌توانید از سایت‌های معتبر قیمت بلیط‌ها را بررسی کرده و بلیط‌هایی با قیمت مناسب از هر مبدایی برای تمامی مقاصد تهیه نمایید؛ مثلا ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما تهران شیراز را می‌توانید به راحتی یافته و سفری اقتصادی در زمستان به شیراز داشته باشید. یک سفر زمستانی خوب می‌تواند روحیه شما را برای ادامه کار و تحصیل بالا ببرد و یک تجربه کم‌نظیر از سفر برایتان رقم بزند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا