سایرسفر و گردشگری

استرداد رزرو بلیط اتوبوس لحظه آخر

سفر, رپورتاژ آگهی - استرداد رزرو بلیط اتوبوس لحظه آخر

یکی از روشهای سفر زمینی، سفر با اتوبوس است. ابتدا ممکن است گمان کنید مسافرت با اتوبوس نمی‌تواند به اندازه کافی لذت‌بخش باشد اما سخت در اشتباه هستید! تماشای جاده‌های زیبا و طبیعت فوق‌العاده بین برخی شهرها آن هم در کنار دوستان یا خانواده، حتما نظر شما را در این باره تغییر می‌دهد. با هر وسیله نقلیه که بخواهید سفر کنید لازم است قوانین مربوط به آن شیوه از سفر، ازجمله رزرو بلیط اتوبوس و موارد دیگر بدانید. سفر با اتوبوس هم مانند سفر با قطار یا سفر با هواپیما شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد.

استرداد بلیط اتوبوس

ممکن است پس از رزرو بلیط اتوبوس خود به هر دلیلی مجبور به کنسلی سفر خود شوید. در این صورت می‌توانید با آگاهی از قوانین مربوط به استرداد بلیط، بلیط را استرداد کرده و هزینه آن را با توجه به شرایط موجود پس بگیرید. برای این امر لازم است با این قوانین آشنا شوید تا حتی اگر مجبور به استرداد بلیط خود شدید در زمان خوبی برای آن اقدام کنید. همچنین در ادامه متوجه می‌شوید که شرایط استرداد بلیط در لحظه آخر به چه صورت است.

قوانین مربوط به استرداد بلیط اتوبوس

همانطورکه استرداد بلیط هواپیما و قطار از مقررات خاصی پیروی می‌کنند، در استرداد یا به عبارتی برگشت بلیط اتوبوس نیز قوانینی وجود دارد که لازم است با آن‌ها آشنایی داشته‌ باشید.

کنسلی و استرداد بلیط اتوبوس داخل کشور

کنسلی بلیط اتوبوس داخل کشور و خارج از کشور می‌توانند متفاوت باشند. این امر به قوانین داخلی کشوری که بلیط اتوبوس خود را از آنجا رزرو کرده‌اید، نیز مربوط می‌شود. شرایط کنسلی و استرداد بلیط اتوبوس داخل کشور به شرح زیر است.

سفر, رپورتاژ آگهی - استرداد رزرو بلیط اتوبوس لحظه آخر
  1. اول اینکه با برگشت مبلغ بلیط به حساب مسافر، مبلغی بابت هزینه کارت به کارت طبق تعرفه بانکی کسر خواهد شد.
  2. پس از استرداد، مبلغ بلیط از یک الی هفت روز آینده به حساب بانکی کاربر واریز می‌شود. جمعه و تعطیلات رسمی روز کاری به‌حساب نمی‌آید.
  3. وجه بلیط کنسل‌شده پس از کسر درصد کنسلی و هزینه خدمات بانکی، به همان حسابی برگردانده می‌شود که بلیط یا بلیط‌ها از طریق آن خریداری شده‌اند.
  4. لازم است بدانید اگر خرید بلیط شما از طریق کارت هدیه، کارت‌های مسدود شده و بن کارت انجام گرفته باشد، امکان استرداد آن وجود ندارد.

شرایط کنسلی بلیط اتوبوس در لحظه آخر

بهتر است اگر احتمال به کنسلی سفر خود می‌دهید، هرچه زودتر برای استرداد بلیط خود قدم بردارید. با این وجود ممکن است بنا به هر دلیلی مجبور باشید در زمان نزدیک به شروع سفر این کار را انجام دهید. در این صورت باید به شرایط زیر آگاه باشید.

  1. بلیط هایی که بیش از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آن‌ها باقی‌مانده، شامل 10 درصد هزینه کنسلی هستند.
  2. بلیط هایی که کمتر از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آن‌ها باقی‌مانده، شامل 50 درصد هزینه کنسلی هستند.
  3. با این وجود بهتر است حداکثر سه ساعت مانده به شروع سفر برای استرداد بلیط خود اقدام کنید. چراکه حداکثر زمان استرداد بلیط بسته به نظر شرکت مسافربری متفاوت است و ممکن است کمتر از سه ساعت مانده به حرکت نتوانید بلیط خود را استرداد کنید.

نکته دیگری که باید به‌طور کلی به آن توجه داشته ‌باشید این است که بلیط کنسل شده قابل خریداری مجدد نیست. بنابراین فقط زمانی اقدام به استرداد بلیط خود کنید که از کنسلی آن مطمئن هستید.

استرداد و کنسلی بلیط اتوبوس خارج از کشور

همانطورکه گفته شد با توجه به محل رزرو بلیط اتوبوس، قوانین استرداد آن می‌تواند متفاوت باشد. با این حال اگر قصد سفر از کشورهایی را دارید که امکان سفر زمینی به آن‌ها از ایران وجود دارد، به موارد زیر توجه داشته ‌باشید.

سفر, رپورتاژ آگهی - استرداد رزرو بلیط اتوبوس لحظه آخر
  1. بلیط‌های برگشت از خارج از کشور از مبداهای آنکارا، استانبول، تفلیس، باتومی و … را فقط می‌توانید به‌صورت حضوری توسط شرکت مبدا استرداد کرده و برگشت دهید.
  2. اگر مقصد شما کشور گرجستان است، باید بدانید که یکی از شرایط ورود به این کشور رزرو بلیط برگشت و پرداخت هزینه به شرکت طرف گرجی خواهد بود. بنابراین بلیط‌های رفت از مبدا ایران به تفلیس و باتومی غیرقابل استرداد هستند.
  3. اگر بلیط اتوبوس خارج از کشور خود را تا 24 ساعت پیش از زمان سفر کنسل کنید، 10 درصد و اگر در زمان نزدیک‌تر به سفر این اقدام را انجام دهید، مشمول 50 درصد جریمه می‌شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا