فیلم و صوت

پخش زنده شبکه افق

فعلا این سرویس غیرفعال شده است توصیه می کنم آرشیو فیلم و سریال را تماشا کنید.

پخش زنده شبکه افق

کاربران محترم؛ سایت راشدون برای شما پخش زنده شبکه افق را با کیفیت مناسب و سرعت عالی فراهم کرده است که می توانید بصورت آنلاین و مستقیم به تماشای شبکه افق بپردازید.

سوالات متداول

1. پخش زنده شبکه افق از سایت راشدون چه مزایای نسبت به دیگر سایت ها مثل تلوبیون، تیوا، آنتن و باشگاه خبرنگاران دارد؟

پخش زنده شبکه افق در سایت راشدون دارای قابلیت پخش زنده شبکه ها مطابق با پهنای باند کاربر است در این صورت موجب می شود که هنگام تماشای آنلاین و مستقیم، قطعی بوجود نیاید حتی اگر شما دارای اینترنت ضعیفی نیز باشید امکان پخش زنده فراهم است ضمن اینکه تمام سعی ما در این بوده است که پخش آنلاین به گونه ای باشد که حجم کمتری از اینترنت کاربر نسبت به دیگر سایت ها مصرف شود.

2. هر بار که پخش زنده شبکه افق را تماشا می کنم چقدر از حجم من مصرف می شود؟

اگر اینترنت شما پرسرعت باشد حجم ناچیز 512 کیلو بیت بر ثانیه از شما کم می شود و اگر اینترنت ضعیف تر باشد حجم به مراتب کمتری مصرف می شود. ضمن اینکه سرورهای پخش کننده در ایران است و تبعا اینترنت به صورت نیم بها محاسبه می شود.

3. آیا برای مشاهده پخش زنده شبکه افق از طریق وب باید پلاگین یا نرم افزار خاصی روی مرورگر نصب کنم؟

خیر برای تماشای آنلاین و پخش زنده نیاز به هیچ پلاگین و نرافزار خاصی نیست.

4. چطور میتونم به آرشیو شبکه افق دسترسی داشته باشم؟

بزودی آرشیو شبکه افق به سایت اضافه می شود.

آشنایی با شبکه افق

راه اندازی شبکه افق

شبکهٔ افق در روز ۱۳ خردادماه ۱۳۹۳، پخش آنونس برنامه‌های خود را در ایستگاه الوند، فرستندهٔ سوم تهران، فرکانس ۵۷۸، به‌عنوان شبکهٔ ۲۲ آغاز کرد. پخش آزمایشی برنامه‌های این شبکه، هم‌زمان با حلول ماه رمضان ۱۳۹۳ آغاز شد. این شبکه هم‌اکنون به‌صورت شبانه‌روزی برنامه پخش می‌کند. شبکۀ افق در تاریخ ۸ اسفند ۱۳۹۳ طی ویژه‌برنامه‌ای با اجرای نادر طالب‌زاده که از ساعت ۱۷ آغاز و ساعت ۲۳ پایان یافت، هم‌زمان با اذان مغرب به افق تهران به‌صورت رسمی افتتاح شد.

رمضان نژاد مدیر شبکه افق با اشاره به تأکید سید عزت‌الله ضرغامی بر محتوا و تخصص‌گرایی شبکه‌ها، راه اندازی شبکه افق را گامی در جهت ایجاد «شبکه‌ای ویژه مفاهیم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحولات منطقه» برشمرد. وی همچنین با اشاره به اهداف این شبکه بیان داشت: «سعی داشته‌ایم که تولید موضوعاتی در رابطه با سپهر انقلاب اسلامی و مولفه‌های ناشی از آرمان‌های دینی که در سبک برنامه‌سازی و محتوای آثار ما تجلی خواهد یافت»، دنبال کنیم.

محمد سرافراز رئیس وقت سازمان صدا و سیما نیز در مراسم جشن یکسالی شبکه افق ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران این شبکه گفت: «هدف این شبکه ترویج گفتمان امام، انقلاب و رهبری است. این شبکه باید از همه قالب‌های موجود اعم از فیلم و سریال، سرود و موسیقی، کلیپ، برنامه ترکیبی، مستند و … بهره بگیرد تا این گفتمان را گسترش دهد. امروز تجلی گفتمان انقلاب، گفتمان مقاومت است و آنچه که شهدای جنگ تحمیلی، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای حرم و مقاومت انجام دادند. اینکه انگیزه‌های این مقاومت چیست و چگونه باید ادامه پیدا کند، رسالت این شبکه است. رسالت این شبکه تبیین مقاومت و گفتمان اسلامی است و امیدواریم این شبکه، این رسالت را به خوبی انجام دهد.

برنامه های شبکه افق

عمده برنامه‌های شبکه افق در قالب‌های مستند، رئالیتی شو، ترکیبی، سریال و کلیپ با رویکردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی تولید و پخش می‌شوند. مهم‌ترین برنامه‌هایی که از این شبکه پخش شده یا در حال پخش هستند شامل موارد زیر هستند:

  • جهان آرا (بررسی و واکاوی اتفاقات سیاسی به صورت زنده با اجرای وحید یامین پور): در این برنامه موضوعات روز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حضور مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و فعالان سیاسی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. در میان‌برنامه‌هایی که بیشتر به صورت موشن گرافیک تهیه می‌شوند نیز، مطالبی پیرامون همان موضوع مطرح می‌شود. تاکنون افرادی همچون عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه،محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران، آیت‌الله مجتهد شبستری، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان، رجب صفراف رئیس مرکز مطالعات ایران در مسکو، سردار گرجی زاده فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی، حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، حسین یکتا و داریوش سجادی در این برنامه حضور یافته‌اند.
  • عصر: این برنامه یکی از برنامه‌های گفتگو محور است که توسط نادر طالب زاده طراحی و اجرا می‌شود. برنامه حول مسائل روز داخلی و خارجی اعم از موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و با حضور افراد و کارشناسان خبره داخلی و خارجی در رویدادهای مورد بحث تولید می‌شود.
    ناهار فامیلی: مستند مسابقه «ناهار فامیلی» یک رقابت خانوادگی و یک فرصت خوب برای کسانی است که می خواهند هنر آشپزی را به سبک ایرانی بیاموزند. در هر برنامه این مسابقه، یک پدربزرگ و مادربزرگ طی قرعه کشی از میان همه بچه ها و نوه هایشان، دو خانواده را برای مسابقه آشپزی انتخاب می کنند. بعد از آن رقابت شروع می شود و هر خانواده سعی می کند خوشمزه ترین غذای ایرانی را درست کند و به فینال راه یابد. شرکت کنندگان «ناهار فامیلی» از شهرهای مختلف ایران هستند؛ چهار گروه که هر یک شامل ۴ شهر هستند رقابت خود را آغاز می کنند و در مرحله دوم از هر گروه یک خانواده به مرحله نهایی مسابقه راه پیدا خواهد کرد. گفتنی است این مجموعه در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم به عنوان بهترین مسابقه تلویزیونی انتخاب شد، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را بلال الفت بر عهده داشته است. 
  • نیمه پنهان ماه: برنامه‌ای گفتگو محور است که در هر قسمت همسر یکی از کشتگان دوران انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس یا مدافع حرم در برنامه حضور پیدا کرده و زینب ابوطالبی به عنوان مجری برنامه با وی به گفتگو می‌پردازد.
  • ۱۸۰ درجه: این برنامه با محوریت مناظره، در قالب یک مجله تلویزیونی با ساختاری جدید، ساده‌سازی مفاهیم و با برگزاری مناظره‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به تهیه‌کنندگی سید مرتضی فاطمی تولید شده‌است.
    چوب خط (مجله اقتصادی هفتگی به صورت زنده): این برنامه با محوریت موضوعات اقتصادی و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی مسئولان دولتی، مدیران نهادها و سازمان‌های تصمیم‌گیر و کارشناسان اقتصادی به صورت زنده روی آنتن می‌رود.
    عصرانه (مجله خبری زنده): این برنامه به بازخوانی اخبار و گزارش‌های خبری و تصویری مطبوعات روز کشور می‌پردازد و دارای بخش‌های مختلفی همچون بررسی روزنامه‌ها، توییتر و خبرگزاری‌های برخط است.
  • مستند مسابقهٔ فرمانده: این برنامه مستند مسابقه‌ای تلویزیونی است که در قالب برنامه‌ای واقع‌نما توسط خانه مستند انقلاب اسلامی سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید می‌شود. این مسابقه شامل آیتم‌های برگرفته از تمرین‌های تفنگداران دریایی سپاه پاسداران است؛ سردار محمد ناظری فرمانده نیروهای ویژه دریایی سپاه به عنوان ناظر و داور در دو سری از این برنامه حضور داشت. تاکنون سه سری از این مسابقه تولید و از شبکه افق پخش شده‌است. چهارمین سری از این مستند نیز که اردیبهشت ۱۳۹۶ در استان سیستان و بلوچستان ضبط شده بود، از ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ هم‌زمان در دو شبکه افق و نسیم شروع به پخش کرد.
    وطن‌دار: این برنامه به صورت گفتگو محور با محوریت مسائل مربوط به مهاجران افغانستانی در ایران، با حضور نخبگان و مشاهیر شناخته شده افغانستانی ساخته شده‌است. تهیه‌کنندگی این برنامه را محسن اسلام‌زاده بر عهده داشته‌است.
  • ملازمان حرم: این برنامه به صورت مستند و در قالب برنامه‌ای گفتگو محور با همسران و مادران کشتگان ایرانی و غیر ایرانی مدافع حرم تولید شده‌است. شهره پیرانی همسر داریوش رضایی نژاد از دانشمندان هسته‌ای ترور شده و فضه سادات حسینی، به عنوان مجری در این برنامه حضور داشته‌اند.
  • هفت روز و هفت ساعت: این برنامه یک مسابقه رالی با حضور هنرمندانی از ایران و لبنان است که فیلمبرداری آن در نیز در این دو کشور انجام شده‌است. تهیه‌کنندگی این برنامه را که در نوروز ۱۳۹۷ به نمایش درآمد، سعید ابوطالب و محمدرضا زائری به عهده داشته‌اند.
  • مجازیست: این برنامه به آسیب‌شناسی رفتاری کاربران ایرانی در فضاهای مجازی می‌پردازد و در هر قسمت یکی از موضوعاتی که در این زمینه دارای اهمیت هستند مورد توجه قرار می‌گیرد. گفتگو با کارشناسان و فعالان فضای مجازی از جمله بخش‌های این مجموعه با تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسن حبیب‌زاده‌است.موضوعاتی نظیر هنجار گروه‌های تلگرامی، حمله و حمایت کامنتی، چالش و کمپین‌های مجازی، مدیریت زمان، حریم شخصی، آداب معاشرت در فضای مجازی، روزمره‌نگاری و … دست‌مایه فصل اول برنامه «مجازیست» بود که در قالب آیتم‌های مستند یک مجازیست، مصاحبه سلفی، دوربین مخفی، گپ‌وگفت مجازی، خاطرات یک مجازیست، پست‌خوانی نوروزی و … به‌تصویر کشیده شد.
  • نوآوران: برنامه‌ای است به تهیه‌کنندگی میثم بهزادی که هدف از آن معرفی ایده‌های نو و طرح‌های صنعتی و پژوهشی است که توسط جوانان خلاق ایرانی ارائه می‌شوند. در این برنامه در هر قسمت مهمانانی از میان جوانان موفق ایرانی که ایده یا طرح جدیدی ارائه داده‌اند، حضور می‌یابند. این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقل، خودروسازی، پزشکی، طراحی خودرو، طراحی صنعتی و … می‌باشند.
  • افق مستند: برنامه‌ای تلویزیونی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد علی بازی است که در هر قسمت از آن، مستندهایی با موضوعات مشخص که بیشتر از شبکه افق پخش شده مورد بحث و نقد قرار می‌گیرند. اجرای این برنامه را محسن برمهانی، مستندساز و فعال رسانه‌ای بین‌المللی به عهده دارد.
  • شما که غریبه نیستید: این برنامه مجموعه مستندی است که به افراد شاخص جامعه و پشت صحنه زندگی آن‌ها و همراهی با آن‌ها و خانواده این افراد می‌پردازد. در هر قسمت یکی از شخصیت‌ها از بین بازیگران مشهور سینما و تلویزیون، مجریان شاخص شبکه‌های مختلف، پیشکسوتان عرصه‌های گوناگون و دیگر نامداران ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی در این مجموعه معرفی خواهند می‌شوند. تهیه‌کنندگی این برنامه را که هم‌زمان با نوروز ۹۷ در ۱۳ قسمت روی آنتن رفت، عبدالله حاجی محمدی بر عهده دارد.
  • سیم آخر: مجموعه مستند «سیم آخر» برنامه‌ای است در مورد مشاغل سخت و دشواری‌های انجام این کارها که به گفتگو با کارشناسان مربوط و صاحبان این شغل‌ها دربارهٔ خاطرات تلخ و شیرین شان می‌پردازد. این برنامه با تهیه‌کنندگی احسان فولادی‌فر تولید شده‌است.
  • هوای تازه: برنامه‌ای زیست‌محیطی است که در هر قسمت به یکی از موضوعات زیست‌محیطی ایران و راهکارهای مردمی و خودجوش برای رفع مشکلات در این حوزه می‌پردازد. علی وفایی‌زاده تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارد.
  • نهالی برای فردا: مجموعه مستند نهالی برای فردا مروری کلی و گذرا به مشکلات و چالش‌های نظام آموزشی ایران دارد؛ در هر قسمت از این مجموعه، با حضور کارشناسان آموزشی، معلمان، والدین و دانش آموزان، به یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی ایران و چالش‌های آن و همچنین نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی کشور پرداخته می‌شود. مهدی عوض زاده تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده دارد.
  • آفاق (برنامه مذهبی): برنامه‌ای معارفی با حضور کارشناسان حوزوی و استادان دانشگاه در حوزه‌هایی همچون روانشناسی، جامعه‌شناسی، تربیت دینی، قرآن و معارف اسلامی، طب و اقتصاد اسلامی که هر روز متناسب با فصول مختلف سال در ساعت‌های گوناگون روی آنتن می‌رود.
    سرزمین نخبگان: این مجموعه به زندگی نخبگان و کارآفرینان ایرانی در داخل و خارج کشور می‌پردازد.
  • خانه ما: «خانه ما» یک مستند مسابقه خانوادگی است که در آن شرکت کنندگان با دریافت مبلغ مشخصی به عنوان حساب مسابقه، باید بتوانند هزینه‌های خانواده خود را به صورت صرفه جویانه مدیریت کنند، با این هدف که هر خانواده‌ای بتواند کمترین هزینه را در چالش‌های در نظر گرفته شده رقابت، مصرف کند برنده نهایی محسوب شده و ۱۰۰ برابر مبلغ باقی‌مانده خود را به عنوان جایزه دریافت می‌کند.
  • آفتابگردان: این برنامه به‌طور اختصاصی به گفتگو با زنان تازه مسلمان غیر ایرانی پرداخته و آن‌ها در هر قسمت به روایت و چگونگی مسلمان شدن خود و اتفاقاتی که به مسلمان شدنشان منجر شده‌است پرداخته‌اند. تهیه‌کنندگی این اثر را سوده مصباح به عهده داشته‌است.

سایت راشدون نیز برای شما پخش آنلاین شبکه افق و پخش مستقیم شبکه افق و پخش زنده شبکه افق را فراهم کرده است.

پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
پخش زنده شبکه های صدا و سیما - پخش زنده شبکه افق
لطفا امتیاز دهید

‫2 نظرها

  1. سلام صبح به خیر.من تو المان زندگی می کنم و چند تا از کانال های ایران رو اینجا دریافت می کنم ولی نه همه کانال های وطنی رو امثال ،قران،افق و غیره.
    چه جوری میتونم این کانال ها رو دریافت کنم.
    دستگاه گیرنده من.X96 /MAX

    1. سلام حمد جون، بصورت ماهواره ای اطلاع ندارم ولی می توانید از طریق سایت تلوبیون دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا